Mercedes-Benz Vito: geen trekkracht moeizaam op toeren komen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108

Hallo allemaal we hebben hier een vito 108 dus de gewone uitvoering geen cdi maar standaard,

het volgende probleem. auto loopt stationair heel mooi. maar vraag je vermogen bij het wegrijden of door trekken krijg je helemaal niks. komt moeizaam optoeren en ik kan er geen kar achter hangen want die trekt hij nu niet echt mee. soms doet hij het wel goed. maar nu al een paar dagen er mee rond gereden en echt traag. lijkt ook wel dat hij niet voledig op toeren kan komen. al een reiniging in de tank gedaan. brandstoffilter vervanengen. gasklepdempers na gekeken deze zijn ook goed. nieuw luchtfilter er in gedaan. hier zit geen lucht massameter op. wie heeft er een idee.

mvgr

apalracer

Geplaatst door apalracer (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Uitlaatsysteem verstopt?

Hans

apalracer (0) PRO, 15 jaar geleden

dat dacht ik eerst ook maar als iemand gas geeft kan ik mijn hand er niet achter houden blaast genoeg lucht naar mijn mening. je hand houd je niet stil moet je best kracht zetten omdat te doen


mvgr

Siem Bijman (115) PRO, 15 jaar geleden

Heb dit ook eens meegemaakt, toen lag er een vacuumslang ergens van het inlaatspruitstuk los. Dit gebeurde na een nieuwe inlaatpakking te hebben genmonteerd, maar staat me nog bij dat er toen geen vermogen meer was en na wat zoeken hier op de site bleek dat dit vaker voorkwam. Misschien ok bij jou.

Zie; http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

apalracer (0) PRO, 15 jaar geleden

heb gekeken maar kon geen losse vacuumslangen zien zitten . heb er ook een paar los gemaakt en gekeken of e niet verstopt zaten. dit was het ok niet. denk maar maandag even de kat er tussen uithalen en kijken wat er dan gebeurd

mvgr

spanbandje (0) PRO, 15 jaar geleden

toch het uitlaat systeem controleren, als er een schot in het systeem tijdens het rijden voor de uitgang komt is er te veel tegendruk en trekt de motoer niet, en geeft geen foutcode.

haal de uitlaat er onder vandaan en schut er even aan om te controleren of er geen losse delen in zitten, desnoods rij je even zonder uitlaat om uit te sluiten of dit het is.

succes Marcel.

apalracer (0) PRO, 15 jaar geleden

heb de uitlaat er af gehaald thv de kat. maar helaas nog steeds het zelfde probleem.

filter vervangen brandstof en lucht,
kat er tussen uit.
vacuum gecontroleerd ook alles goed.

heeft er nog iemand een idee. zit er bij deze pomp ook een sprietversteller of vervroeger in die vast kan komen te zitten??

mvgr

Siem Bijman (115) PRO, 15 jaar geleden

Zat hier niet iets op van een toerenbegrenzer zodat als je de koppeling intrapt hij tot max 3000 toeren ging? Misschien moet je daar eens naar kijken?

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is de brandstoftoevoer wel schoon? Even de aanzuigslang terugblazen. Er zit dacht ik ook een zeef in de tank.
Opvoerpompje wel ok?
Geen turbo uitvoering toch?
Ga anders eens proefrijden met een losse jerrycan diesel, een los pompje desnoods erbij/ertussen.
Zou ook inderdaad nog de brandstofpomp zelf kunnen zijn. Desnoods deze -laten- testen.
Timing echt ok?

maarten123 (0) PRO, 15 jaar geleden

hallo,controleer of het zeefje in het brandstof filterhuis(aanvoerslang naar filter) niet verstopt zit daarnaast moet je even controleren of de gasdempers niet versleten zijn en of het bevestigingssteuntje aan de bovenzijde op de pomp waar het zwarte dempertje aan zit niet krom is heb dit ook ooit meegemaakt en dan lijkt het of het gas wel helemaal aan komt maar dit is dan niet het geval gaat dan ook zwaarder, daarnaast zou je nog kunnen controleren met 2 personen of het gas met het indrukken v/h pedaal wel helemaal aankomt 1 man trappen en 1 man contr of gas geheel aankomt.
Succes, Maarten123.

apalracer (0) PRO, 15 jaar geleden

probleem is op gelost. de haffel van de brandstofpomp was iets krom .denk door een defecte demper.deze kwam tegen de pomp aan en kon dus niet verder dan de helft van zijn vermogen. haffel van de brandstofpomp weer recht gemaakt nieuwe demper gemonteerd en krijg weer vol vermogen.

iedereen bedankt voor het mee denken


mvgr

Vitoman (0), 14 jaar geleden

Wat is een haffel? Ik heb nl hetzelfde probleem.

apalracer (0) PRO, 14 jaar geleden

als je aan de zijkant op de pomp kijkt aan de achterkant waar de bedieningscylinder op zit. dat is de haffel. er komen 2 cylindertjes op aan gesloten . je moet de zwarte cylinder ( dempertje ) ook vervangen deze gaat stroef werken en trekt de haffel krom.


mvgr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.