Ik heb hier een vito 110d automaat waar de koppakking tussen de eerste cilinder en het distributiehuis eruit lag (standaard) Kop erafgehaald,koppakking vervangen. Bij mercedes dealer origineel gereedschap gehaald om distributie en pomp op tijd te zetten. Alles terug gemonteerd.Nu start de vito heel slecht, loopt niet stationair,valt stil bij afdraaien , en pluimt(grijs) alsof de pomp compleet verkeerd staat(staat op 15 graden, dus goed) gloeispiralen zijn vervangen. Alle vacuumslangen zijn heel en op de plaats.Auto geeft ook geen foutcodes. En op toeren loopt hij netjes, nageld hij niet en trekt gewoon door. Wie heeft hier een oplossing voor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou de retourslangen kunnen zijn, worden dan hard, ze vertonen geen lekkage maar gaan valse lucht aanzuigen.
zijn vervangen
Ik denk toch dat de injectiepomp dan niet op tijd staat.
Ik denk ook dat de pomp niet op tijd staat, ik heb het een keer gehad, stond voor de auto en dan is de draairichting van de krukas verkeerd dus stond de pomp,aan de verkeerde kant van ot op 15 graden ( dat was leergeld vergeet je nooit meer.
succes Marcel.
Probleem is opgelost. pomp stond op 15 graden heb hem nu op 12 gezet. Auto starte meteen. Rek van de ketting?
Heb ik ook s aan de hand gehad, alles terug los gehaald, nagekeken, ..........precies hetzelfde MAAR: de poelie op de krukas heeft een ingebouwde
trillingsdemper. Het binnenstuk en het buitenstuk zijn verbonden met een dikke rubberen ring. In mijn geval was de buitenring waar de gradenverdeling opstaat verdraaid tov de binnenring die dmv een spie en boutsysteem op de krukas vastzit. Het soms in n klein hoekje.......
valselucht bij een diesel, werken ze tegenwoordig niet meer met een luchtoverschot.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar