Mercedes-Benz Vito: vito 2000 108cdi druk opbouw koel water

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108cdi

hallo de motor was kapot[verstuiver cilinder] heb een ander onderblok vernieuwd koppakking en kop reviseert.
alles aan het lopen perfekt maar heb elke keer druk op bouw in de expantie vat.
heb de waterpomp vernieuwt termostaat elc kachel pomp.
doe ik de dop van de expantivat er af komt het water met 10 sec al een paar sentimeter om hoog dan weer naar beneden dan weer omhoog maar loopt niet over.
doe ik de dop er op krijg ik na 10 seco al druk op de leiding.
heb ik de dop er af wat ik net zij kan ik hem gewoon laten lopen, termostaat gaat open en na ongeveer 15 minut de anjager aan allemaal op de normale tempr.
maar wat mij wel opvald is dat als die koud is en heb de dop eraf komt er iegenlijk direkt warme rook in het expantie boven in via het klien dunne slang van de termostaat.
maar nog een vr de multie riem hoe moet die lopen op de waterpomp rechtsom of linksom het wil naamelijk alle twee.

mvg bennie wie weet wat he probleem zou kunnun zijn

bennie nl

Geplaatst door bennie nl (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

bennie nl (0), 11 jaar geleden

vito 2000 108cdi druk koeler

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je wel goede doorstroming in het koelsysteem? Ik zou eerst eens controleren of de riem wel juist gemonteerd is. Als de eerste twee zaken in orde zijn, dan kom je toch weer op drukopbouw vanuit een cilinder naar het koelsysteem, vrees ik.
Hieronder een afbeelding mbt de multiriem(met en zonder airco)
[url=http://postimage.org/image/7icwc1kft/][img]http://s12.postimage.org/7icwc1kft/multi...[/img][/url]

bennie nl (0), 11 jaar geleden

jarno bedankt voor de foto's zo heb ik het ook al gehad en ga nu kontroleren .

bennie nl (0), 11 jaar geleden

jarno ik had het er zo al op maar het probleem is niet verholpen maar heb wat na vraag gedaan en het kon ook nog aan de kachel koeler liggen dat die verstopt is wand die zit boven het koelwater resorwaar.[expantievat].of op een of ander manier het klepje voor de verwarming.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.