Onze Vito lijkt in koude toestand op 3 cilinders te lopen. Als de motor warm is loopt hij prima.
Afgelopen jaar met heel veel ellende 1 verstuiver vervangen. Ik vond het inlaatsysteem toen erg smerig. Na montage van de verstuivers was de motor erg aan het nagelen. We hebben er toen een dieselreinigingsmiddel in gedaan en na 50 klometer liep de motor gewoon gezond. Nu zijn we 20000 km verder en lijkt hij in koude toestand op 3 cilinders te lopen. Weet iemand wat er mogelijk aan de hand is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
egr klep blijft waarschijnlijk hangen, reinigen met Abcon doet wonderen.
Groeten Marcel
Of toch weer een verstuiver, verstuivers lekken vaak, zodat de uitlaat gassen langs de verstuiver komt, het is heel belangrijk het verstuivergat goed schoon te maken voor de verstuiver gemonteerd wordt, ruikt het ook erg naar roet onder de motorkap of in de auto?
Je zou ook de kabelboom eens kunnen controleren, die slijten wel eens door achter het luchtfilter.
Mvg Thijs
Ik heb in eerste instantie een plaatje gemonteerd voor de EGR klep. De motor liep toe erg mooi totdat ik moest stoppen voor een stoplicht. de motor ging toen waarschijnlijk in noodloop. Na een gaatje geboord te hebben in het plaatje het zelfde beeld. Het duurde echter veel langer voordat de motor in noodloop ging. uiteindelijk het plaatje verwijderd, klep gedemonteerd en volledig schoongemaakt. De motor liep daarna netjes. Nu begint de motor stationair af en toe op 3 poten te lopen (zo lijkt het). Gewoon rijden gaat prima. Ik heb dan geen moment het idee dat hij niet goed loopt. Het op 3 poten lopen is volledig random. De ene keer komt het voor na veel toeren gedraaid te hebben, de andere keer nadat we heel rustig gereden hebben. Dan weer na een kort stukje en soms pas na een langere rit. Aangezien het geen standaard beeld is heb ik geen idee waar ik zoeken moet. Ik dacht eerst zelf aan een verbrande klep, maar zie de logica niet. Ik heb naar de bedrading gekeken maar die ziet er prima uit. Een vervuilde verstuiver denk ik nu nog aan en heb daarom een reinigingsmiddel in mijn tank gegooid. Toch vind ik dat niet erg logisch omdat het niet constant is. Hopelijk weet iemand iets.
15 jaar
Dan zou ik toch even langs de dealer rijden, met de computer eraan kunnen zij een laufunruhe meting uitvoeren als de motor op 3 cilinders loopt kan je er precies uithalen welke cilinder (verstuiver) dit veroorzaakt.
wij hebben trouwens ook wel eens gehad dat de motor gewoon prima liep, alleen was er een onbalans in het vliegwiel waardoor de motor schudde, maar goed dat zou die dan iedere keer moeten doen, ook kan het achterste motorrubber wel eens week worden door olie lekkage, deze wordt dan wat dikker als normaal, maar hierdoor gaat de motor ook schudden, maar goed dat zou ook iedere keer moeten zijn dan!!!
Succes weer
mvg Thijs
Bij het begin beginnen en eerst aan de computer hangen en/of verstuiverretour meten. Dit hoeft niet perse bij een dealer. De meeste serieuze universelen kunnen dit ook.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar