Mercedes-Benz Sl-Roadster 1983: Vraag over benzine circuit mercedes 380 sl USA

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.8 ke jettronic

Goedendag

Ik heb een vraagje over mijn mercedes W107. Ik ben de benzine circuit aan het nakijken en kwam twee soort van membramen tegen. Ik heb er twee foto's van gemaakt.
Ik heb het idee dat ze niet meer goed afsluiten. Ik kan er gewoon lucht door heen blazen. ook als ik er vacuum op zet met een handvacuumpomp.
En wat doen deze twee membramen precies??

Alvast bedankt
Gr. Joey

jjoey

Geplaatst door jjoey (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik heb het boek auto electriciteit/electronica van Bosch er op nageslagen. ik vermoed dat de afbeelding de zg systeemdrukregelaar betreft.
Er zijn 4 aansluitingen
de 3 wegslang wordt op de tekening niet genoemd, zelfs die aansluiting niet. maar ik vermoed inlaatspruitstuk.(onderdruk)
Bij de aansluiting er recht tegenover staat vermeld "naar tank" no..2
Aan de zijkant zijn 2 aansluitingen, tegenover elkaar....no ..1 en no 6...
Nr 6 is op de foto niet te zien, maar zit aan de kant van de slang en heet toevoer
Nr 1 zit aan de kant van no 2 en wordt retourleiding van brandstof verdeler genoemd. (er staat een pijl richting systeemdrukregelaar bij.

De beschrijving van Bosch is:
De systeemdrukregelaar houdt de druk in het brandstofsysteem constant. In tegenstelling tot de K-Jetronic, waarbij een warmdraairegelaar de stuurdruk regelt. verder bij vervolg....

( mijn aanvulling, KE-Jetronic is het vervolg op K-jetronic...een mechanisch-hydrolisch geregeld inspuitsysteem. met een electronisch regelapparaat)

vervolg,,, is bij de KE-Jetronic de hydraulische tegendruk op de regelplunjer even groot als de systeemdruk. De stuurdruk moet heel precies geregeld worden, ook wanneer de opbrengst van de brandstofpomp en de hoeveelheid ingespoten brandstof sterk varieren. Een schommeling in deze druk heeft namelijk direct invloed op de luchtbrandstofverhouding.

als je zuigt aan de niet genummerde aansluiting mag er geen lek zijn, wel zuig je de membraam tegen de veerduk in naar je toe en open je erboven een klepje.

De aansluiting

jjoey (0), 10 jaar geleden

Beste cor,

Bedankt voor je reactie, Alleen snap ik het niet helemaal omdat je over nummers praat en ik daardoor het niet zo goed kan volgen wat wat is. Maar als het een systeemdrukregelaar is waarom zouden er dan twee zitten? De membramen zitten op het vacuum systeem aangesloten. En ik krijg ze met geen mogelijkheid lucht dicht. Moet de membraam dicht staan zonder vacuum of met vacuum? Het vacuum nippeltje is gelijk een stelschroef maar daar durf ik nog niet aan te draaien. Die nippel kun je ook zien op de foto.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

De nummers heb ik overgenomen uit het boek. De membraam moet dicht zijn. Dus als er geen aansluiting of gecalibreerde opening in is gemaakt ?is dat vrij eenvoudig te controleren.
Jammer genoeg weet ik niet de aanleiding tot de controles welke je uitvoert. Daarom is het ontzettend lastig om op het juiste niveau in te stappen.. En behoorlijk lek in de membraam heeft verregaande gevolgen.De kans dat er twee membramen tegelijkertijd het af laten weten is praktisch nul..Behalve als de zaak jaren stil gestaan heeft.

Je begrijpt dat ik nooit aan de Mercedes heb gesleuteld. Wel heb ik de hele ontwikkeling van de mechanische brandstof inspuiting tot de volledig electronisch gestuurde inspuitsystemen meegemaakt bij de diverse merken waar ik in de loop der jaren mee werkte. Bosch was en is toonaangevend, vermoed ik.. Mij viel altijd op dat de systemen eigenlijk altijd probleemloos functioneerden. Zelden mest er aan gesleuteld worden, Mede daarom pakten we altijd de werkplaatshandboeken erbij..Wat opviel was vooral dat modernisering van een systeem altijd stapsgewijs ging... Er werden zo veel mogelijk bestaande componenten gebruikt, en daar werd dan iets aan toegevoegd, terwijl men iets anders liet vervallen..

Ik adviseer je het boek te kopen bij bol.com en dat als leidraad te gebruiken.. Alhoewel ik al heb verteld waarom de betreffende regelaar aan de bestaande is toegevoegd, begrijp ik je probleem. Hoewel ik het je graag zou uitleggen is het bijna niet te doen voor me. Wij beperkten ons zo nodig tot deel reparaties..

jjoey (0), 10 jaar geleden

Beste Cor,

De membramen staan nu open. Ik snap dat het lastig is van een afstand de situatie te bekijken. Hoe heet dat boek?
Misschien toch wel handig om erbij te hebben.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

isbn 90 6674 959 8

Auto-electriciteit/electronica van Bosch

DELTA Press Amerongen

ik heb het gezien bij bol.com

succes Cor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.