close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz S-Klasse: 320 CDI // scherpe tik in blok

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320CDI

Beste mensen,

In het rechterdeel (rechts als je in de auto zit) van het V-blok heb ik een scherp tikkend geluid.

Het is geen harde tik maar je hoort hem wel. Als het toerental hoger wordt gaat de tik mee in frequentie.
Het lijkt te komen van het bovenste gedeelte van het blok maar ik weet niet zeker wat het is / kan zijn.

Als de motor warmer wordt wordt de tik wel minder hoorbaar maar gaat niet helemaal weg.



Een VAG-monteur heeft ernaar geluisterd en zei "zo klinken deze motoren" en gaf aan dat ik me er niet druk om hoef te maken.
Toch blijf ik twijfelen.


Mijn vragen zijn :

1 - Kan iemand mij aangeven wat het kan zijn ?


2 - Zou flushen uitkomst kunnen bieden ?
3 - Zo ja,... ik lees ook berichten dat het schadelijk kan zijn omdat er deeltjes los kunnen komen welke leiden tot verstoppingen.
4 - Zo ja,... welk middel kan je aanraden ?
5 - Zo ja,... op welke manier kan ik het beste flushen. Ik lees hier verschillende berichten over.


6 - Welke olie kan ik het beste gebruik ?
7 - De site van Kroon geeft aan dat ik 5W - 40 moet gebruiken welke synthetisch is. Maar is volledig synthetische olie niet altijd beter ?



Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

info@bulman.nl (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

5w30 er in en ff oliefilter vervangen.
kijk dan maar eens of het minder wordt

ster 0

11 jaar

de 320 cdi motoren hadden weleens last van tikkende lagerschaal van krukas aan de eerste lagerkap .

izzi 0
badge

11 jaar

scherpe tik bovenin doet mij denken aan een klepstoter welke niet voldoende gevuld wordt met olie.
5W30 is wat dunner en vult de klepstoter sneller.

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

Bedankt voor de adviezen. Ik ga het morgen overleggen met de monteur.
De uitkomst zal ik op dit forum plaatsen.

Olie en filter vervangen met 5W 30. Het resultaat is dat hij bij een koude moter nig wel blijft tikken en bij een warme moter minder.

Het probleem is niet opgelost.
Waarschijnlijk wordt het een ander blok.

Bedankt voor de reacties.

verstuivers??willen ook wel een erg tikken n gaan inderdaad met hoger toerental sneller tikken

ster 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.