Soms heb ik het volgende probleem als de motor koud is (de eerste 2 a 3 kilometer):
Geen vacuum op m'n rembekrachtiger (remt niet echt gemakkelijk!), als ik de auto probeer uit te zetten met m'n contactsleutel blijft de motor gewoon lopen!
Volgens mij wordt de brandstofpomp ook dmv vacuum afgeschakeld.
Na 2 a 3 kilometer doet alles 't weer en het is weer genieten!
Iemand een idee?? - B.v.d. Rien
W124 300 TD, 520k
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rien,
Waarschijnlijk is de vacuumpomp aan vervanging toe.
Hans
Of een lek[je] in 1 van de leidingen..
vacuumpomp defect onlangs hetzelfde probleem gehad.
Heren(?)
Heel erg bedankt voor jullie antwootden.
Het gekke vind ik wel dat kapot = kapot en lek = lek, toch werkt alles normaal (na een storing) weer ok.
Hoeveel euri kost een nieuwe pomp?
groeten,
Rien
19 jaar
het probleem is dat deze niet snel genoeg vacuum trekt.vroeger kon je hier speciale dichtingen voor bestellen waardoor er olie in de vacuumpomp bleef staan ,zodat deze sneller gesmeerd werd.maar deze dichting is inmiddels niet meer leverbaar.,
nieuwe pomp kost ongeveer 250 ¤ dacht ik.
hier:
http://www.te-taxiteile.de/
hebben ze een nieuwe vacuumpomp voor 195 euro voor de w124's
bestellen kost niet veel, alleen het duurt wel vrij lang is mijn ervaring (2 weken)
ik had hetzelfde probleem bij een 190d.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar