Mercedes-Benz 300 1986: W124 - Cil 2 doet stationair niet mee

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 132

Het volgende probleem met mijn W124 met M103 6 cilinder motor:

Auto start goed en rijd goed
Na warmdraaien loopt cilinder nummer 2 stationair niet meer mee. Als ik de bougiekap eraf trek, is er geen verschil in toeren.

Wat is er gebeurd:

- Compressie gemeten (11,8 bar alle cilinders)
- Verdelerkap en rotor vervangen (nieuw Bosch)
- Bougies vervangen (nieuw NGK)
- Spinnenkop inclusief gasklephuis vervangen (gebruikt)
- Overspanningsrelais vervangen (nieuw origineel)
- Vacuümlek onderzoek
- Injectorrubbers vervangen

Dit alles maakt geen verschil..

Toen nog kruistest onderlinge cilinders gedaan:

- Bougies onderling gewisseld
- Bougiekabels onderling gewisseld
- Injectors onderling gewisseld

Maar het probleem verplaatst zich niet

Iemand nog suggesties??

NicoE300

Geplaatst door NicoE300 (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

lange-frans (0), 2 jaar geleden

krijgt cil2 wel benzine? is spinnekop getest? zou haast denken dat de spinnekop niet goed werkt al de koudstart er af gaat.

NicoE300 (0), 2 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. De spinnekop is niet getest, maar met de oude was het probleem hetzelfde. Ik ga er zelf niet vanuit dat zowel de oude, als de vervangende precies op dezelfde cilinder geen benzine doorgeeft. Met hogere toeren draait ie trouwens wel mee

kaleido 1 (1580) PRO, 2 jaar geleden

Klepspeling gecontroleerd ?

NicoE300 (0), 2 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Kaleido, volgens mij is er niks aan te stellen dacht ik. Ivm hydraulische klepstoters
En als daar een van stuk zou zijn, dan zou er ook getik te horen moeten zijn

harry4203 (425) PRO, 2 jaar geleden

heb je compressie gemeten ten tijde van de klacht, dus warme motor?

kaleido 1 (1580) PRO, 2 jaar geleden

Dat hoeft niet persee getik te hoeven geven .

    Kun je uitleggen wat het technisch gevolg zou zijn van een defecte klepstoter? De klepveer drukt de klep mijn inziens open, en laat zo de brandstof binnen. De stoter is er alleen om de speling op te heffen. Of kan een stoter zich zo groot vullen dat de inlaatklep niet meer kan openen? - NicoE300 (0), 2 jaar geleden
    Ik bedoel de nok van de nokkenas drukt de klep open, en de klepveer trekt hem dicht. - NicoE300 (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1580) PRO, 2 jaar geleden

Dat kan dat hij blijft hangen .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.