heb 25-1-2016 met 14 graden in de stad gereden en kreeg de melding 'coolant visit workshop' opgegeven moment weer.
Ik heb filmpjes gemaakt van de vin dat die niet meer draait en dat die wel weer draait maar dan als de auto uitstaat (nakoelen neem ik aan)
Als ik de auto dan weer start draait de vin wel weer gewoon, ben toen verder gereden en ook geen problemen meer gehad. toch heeft het iets te maken als ik in de stad rijd. Het optrekken en dan weer stoppen en optrekken. Het stad rijden zegmaar. op snelwegen of wegen waar ik sneller kan rijden heb ik er geen last van. ik begin nu sterk te twijfelen als het aan de radiateur ligt want deze kan niet zorgen dat de vin niet meer gaat draaien neem ik aan?? ik heb een tijd geleden de motortemperatuursensor ook maar vervangen. hierdoor bleef de melding wel enige tijd weg maar niet voor altijd dus. Dit zal het dus wel niet wezen.
Ik heb al met wat mensen gesproken en die geven aan dat het de Vin zelf is of de stekker dit op de vin word aangesloten.. MAAR nu zit er op de vin een schakelaar en deze valt niet los te vervangen. ik zal dus de hele vin moeten vervangen.. ik neem aan dat er in de schakelaar een soort relais zit en deze zal wel niet helemaal zuiver meer wezen..
Diegene raadde mij aan om eerst even de stekker na te kijken en eventueel contactspray erin te spuiten.
dan voor de zekerheid de auto laten uitlezen om eventuele foutcodes te checken.
Zouden jullie nog informatie hebben wat het probleem kan wezen of wat ik er aan kan doen..?
Als ik namelijk de vin van ongeveer 300 euro moet gaan vernieuwen en deze het niet blijkt te wezen heb ik hier gelijk zo'n zin in. zou der misschien 1 van de sloop kunnen halen maar weet je het ook nooit.
De vin word verder toch niet aangestuurd door een SAM / Computer ? weetniet wat dit probleem nog meer kan veroorzaken
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
heb afgelopen week (29 april) het probleem weer meegemaakt, reed 20 min in een file in de stad , omdat ik met de optocht mee moest rijden.
toen kwam na ongeveer 20 min stads rijden, de melding weer.. de temperatuur liep weer op tot 120 graden opgegeven moment, gelukkig toen die bij de 120 graden was kon ik de auto parkeren en heb ik hem laten afkoelen. 20 min later de auto weer gestart, liep een 3 sec en viel uit. na 2 minuten weer gestart zelfde geval. temperatuur was toen nog 100 / 110 graden.
Heb de motorkap toen maar los gezet en gewacht totdat de auto op 80 / 90 graden was, toen de auto weer gestart en liep weer als een zonnetje. omdat hij uitviel was waarschijnlijk een beveiliging. trouwens toen de auto weer zo hoog in de temperaturen stond draaide de fan weer NIET. toen de auto weer goed liep WEL weer.
maar de zenuwen liepen weer hoog op en heb gelijk met iemand de mercedes dealer gebeld. deze gaf aan dat het waarschijnlijk de waterpomp is.
als je goed nadenkt gaat het zo in zn werking:
Hoe harder je rijd of gas geeft hoe sneller de waterpomp gaat draaien.
volgens de dealer is mijn waterpomp waarschijnlijk wat versleten ( de schoepjes) en heeft hij niet genoeg kracht om het water bij lage motorsnelheid goed rond te circuleren. de tempsensor zit namelijk bovenaan op de zijkant van het blok en zodra hier het water in de buurt komt hoort deze de fan in te schakelen. omdat het water dus wss niet dicht genoeg in de buurt komt van de sensor schakelt de fan opgegeven moment uit.
Ik hoop dat dit het probleem is en denk dat ik volgende week de waterpomp maar even ga vervangen en de multiriem.
Moet ik nog ergens op letten met de waterpomp te vervangen ?? weet wel hoe het moet maar wil liever 100 % zeker weten zodat ik geen verkeerde dingen doe. doe het niet alleen maar goede info kan altijd handig wezen.
Als na het vervangen van de waterpomp het probleem zich nog steeds voordoet, ga ik hem toch maar aan de star diagnose hangen.
DIT PROBLEEM KOMT ALLEEN VOOR MET LAGE SNELHEDEN (STADS-RIJDEN)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oke mensen even een update. 24-4-2016
ik ben afgelopen donderdag naar de dealer geweest zoals aangegeven en heb de auto aan de computer gehad.
Ben er eigenlijk vrij weinig mee opgeschoten want ze hebben niks ernstigs gevonden.
heb mijn verhaal uitgelegd en hun gooien het op een Kabelbreuk van de motortemperatuursensor die links op het blok zit (als je voor de auto staat) of misschien de druksensor van de Airco ??
de motortemperatuursensor had namelijk wel een foutmelding volgens hun en deze hebben ze nu gewist. hij zou verkeerde waarden aangeven soms. ene keer -44 en andere keer wel goed.
Ik heb een tijd geleden deze sensor vervangen maar is hij niet aan de computer geweest. misschien dat de auto tijdens deze vervanging dacht dat er een fout in de sensor zat omdat hij van de stekker af is geweest maar dit weet ik niet. ik heb deze vervangen omdat mensen dachten dat dit MISSCHIEN HET probleem zou wezen.
de codes zijn nu gewist en zal dus weer foutcode vrij moeten wezen.
maar hun denken dus dat er een kabelbreuk zit , ik vind dit eigenlijk al een makkelijk opmerking want als er een breuk zou wezen , moest dit probleem ook voorkomen met hogere snelheden. het gebeurd alleen met stadsrijden na een 20 of 30 minuten rijden, als de temperaturen buiten ongeveer vanaf 14 graden zijn, het gebeurd niet ALTIJD maar 9 van de 10 keer wel in deze situatie.
De vin slaat gewoon uit en zelfs als de auto op 120 graden staat gaat de vin NIET draaien. wij hebben gelijk die dag de vin uit de auto gehaald en de stekkers zagen er wel goed uit ( schoon en oxidatie vrij)
de vin is weer teruggeplaatst en heb de volgende dag gelijk een aircocheck gedaan. volgens de apparatuur was er geen lek. wel hoort er 750 gram/kg vloeistof in de airco te zitten maar dr zat nog maar 275 in. ik heb de auto bij aankoop nooit gecheckt op de airco en nog nooit bijgevuld, want had nog wel koude lucht. ik heb de airco nu weer volledig vol zitten (750 gram/kg) dus dat is weer oke.
wij hebben zelf het vermoeden dat het toch aan de airco ligt maar dit ben ik nu aan het testen, maar als het moet gebeuren gebeurd het natuurlijk niet.
wat ik wel appart vind het is na de vervanging van de thermostaat gekomen, de thermostaat was namelijk niet goed meer, ging maar tot 40 a 50 graden en hebben we dus origineel vervangen. het kan toeval wezen maar ik denk dat ik toch maar weer de thermostaat ook ga vervangen. vind het alleen appart dat het hier aan zou kunnen liggen ? allebeide slangen worden wel warm dus de thermostaat gaat wel los.
waar zit trouwens de druksensor van de airco en zou dit probleem daardoor kunnen komen ? of is er nog een andere sensor die zulke problemen kan veroorzaken ?
de waterpomp is ook niet stuk volgens de garage want dan moest je wel geluid horen of zal het probleem altijd wel voorkomen, ook zou ik het raar vinden dat de vin daardoor STOPT met draaien.
kortom ik ben nog steeds zoekende naar de boosdoener.
DIT ZIJN DE BELANGRIJKSTE BERICHTEN DIE IK OP HET MERCEDESFORUM OOK HEB GEPOST. ik hoop dat mensen hier misschien het probleem weten. heb hier namelijk al een jaar last van en eigenlijk met temperaturen vanaf 14 graden, het komt ene keer wel voor en andere keer niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.