Mercedes-Benz E-Klasse: W210 automaat/koppelomvormer probleem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Beste allemaal,

na vorige week ineens geen achteruit versnelling meer te hebben heb ik nu dus een andere bak aangeschaft.

auto ging steeds slechter achteruit dus zat niet veel anders op.

maar nu mijn vraag, hoe monteer ik de nieuwe bak het beste? en dan vooral koppelomvormer.
hoe zouden jullie dit doen? eerst tegen bak? waar moet ik op letten, alle tips zijn welkom

alvast bedankt

thomasspan

Geplaatst door thomasspan , lid sinds 9 jaar geleden

4 Reacties

Punt PRO, 7 jaar geleden

Thomas er is maar EEN manier . Als je nog moet beginnen?
Als de vulpijp niet naar beneden mee kan ,de bakolie aftappen en koelleidingen losnemen.
Eerst de koppelomvormer los van het vliegwiel/starterkrans.
Cardanas er tussenuit. Bak achterzijde los en bak ondersteunen. Schakelsysteem en bedrading los.
Bak los van het blok schroeven........... lang gereedschap is daarbij handig.
Spoel de koeler door met schone olie !!!

Succes.

Simoens 1 PRO, 7 jaar geleden

als je de bak terugplaatst,eerst de omvormer in de bak monteren en ervoor zorgen dat hij diep genoeg zit. dan alles samen monteren

ATR Transmissies PRO, 7 jaar geleden

idd de koppelomvormer in de bak dan de rondombouten monteren en daarna verder knutselen. Let er wel op dat de koppelomvormer nog vast moet worden gezet!

thomasspan, 7 jaar geleden

heren, hartstikke bedankt voor de info.
het was een eitje, alleen die clip/houder van de gaskabel naar de bak was een gepiel om die terug te krijgen.

nieuwe olie en filter gemonteerd.

hij gaat weer heerlijk achteruit, dat was inmiddels 3 jaar geleden dat hij dat goed deed.

nogmaals bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.