hallo, ik heb een vreemd probleem...
ik heb een Mercedes e320 cdi met maar 171.000 aantoonbare echte kms....
ik heb deze wagen overgenomen van iemand die inmiddels is overleden en deze wagen nieuw heeft gekocht destijds...
dus ik dacht, dit is een w210 zonder roest met weinig kms hier ga ik een hele tijd plezier van hebben...
niet is minder waar tot nu toe, automaatbak vervangen, nieuwe turbo geplaatst, lmm meter vervangen, de egr afgedopt en de egr laten uitschrijven (professioneel)
en ik krijg em maar niet uit de noodloop, geen storingen (door dealer laten doen)
tot 3000 toeren trekt ie amper, daarna gaat het iets beter maar niks voor een 320 cdi...
toen ik em kocht was het een beest, de bak was domme pech, die had ik moeten laten spoelen bij aankoop, deze wagen is amper op de snelweg geweest in die 15 jaar...
ik heb nu 1750 euro geinvesteerd in deze wagen en we zijn nu op een punt dat we het niet meer weten...
alles is uitgesloten (volgens de geleerden :-) )
iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als hij weinig vermogen heeft en geen snelweg kilometers heeft gemaakt, zou ik richting een verstopte uitlaat denken. Heb je foutcodes? En waarom zijn al die onderdelen vervangen?
Mvg diagnoseoplocatie.nl
hallo, nou aangezien de auto in al die jaren nooit boven de 120 km per uur is geweest (en dat was al zeer zeldzaam) was de bak olie in zeer slechte staat....want het is nooit op temperatuur geweest...
maar heb verzuimd deze te spoelen dus nu bij veel gebruik ging ie slippen....dus de bak vervangen...
de turbo was vol met aanslag en er zat speling op, bij een keertje lekker vlot optrekken liet ie de olie door, en kwam op plekken waar het niet moest zijn....conclusie turbo kapot....dus vervangen voor splinternieuw exemplaar..maar hij bleef slecht trekken en vooral onder de 3000 toeren....toen de LMM vervangen (nu voor nieuw exemplaar) en wederom geen effekt...toen kon het nog 1 ding zijn...egr afdoppen en uit het systeem weg laten schrijven....is nu wel een stuk zuiniger (van 11ltr op 100 km naar 6.6 ltr op 100 km)
maar het zwarte roken blijft, en geen trekkracht, boven de 3000 toeren gaat ie nog wel enigszins maar lang niet zoals het hoort....af en toe valt ie ook in een andere echte noodloop, 2000 toeren max.....sleutel om, en weer starten en dan is dat weer over....
geen foutcodes (bij dealer laten doen)
we gaan a.s dinsdag de beide katalysatoren er nog uitslaan en als dat niet helpt houd het verhaal hier op denk ik....diverse mensen waaronder ook dealers van Mercedes weten het niet....
best leuk zo'n auto met originele stand van 171000 kms.....bj 2001, in absolute showroomstaat.....1750 euro er in gestopt en nog niet klaar :-(
8 jaar
het kleppensysteem in de inlaat collecteur met de stelmotor zijn deze gecontroleerd op werking (zijn aan te sturen met de star diagnose ), beide katalysatoren leeg maken is geen goede optie en gaat u problemen bij maken en het oplossen nog moeilijker maken . injecteurs zijn deze goed ,
suc6
ik zou niet weten welke problemen ik ga krijgen met het verwijderen van de kat?
er zijn geen storingcodes aanwezig.....de vorige storingcode was egr.....maar ook dat hielp niet...
8 jaar
best leuk zo'n auto met originele stand van 171000 kms.....bj 2001, in absolute showroomstaat.....1750 euro er in gestopt en nog niet klaar .
welke problemen ik ga krijgen met het verwijderen van de kat? kom u nog wel achter
U bent goed bezig ;omdat er geen code's zijn wil nog niet zeggen dat het goed is . einde hulp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar