Mercedes-Benz E-Klasse: Welk MB blok het beste op LPG

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo,

Ik rij al jaren met een MB W124 2.0 diesel. inmiddels 317000km
Nu ik gemiddels 35000 km met mijn diesel rij ben ik i.v.m. de hoge dieselprijzen op
zoek naar een Mercedes op gas.
Ik doel niet op klassieke mercedessen maar op een C of E klassen vanaf 2000.
Nu weet ik dat er weinig mercedessen op lpg-g3 rijden en dat diverse mercedesblokken er ongeschikt voor zijn.
Mijn vraag is welk blok het beste op lpg kan rijden, het staat me bij dat dit de 230 is maar weet dit niet zeker.
Wie weet wel het antwoord?
Ik lees het graag.
Mvrgr,
Peter

peter1966

Geplaatst door peter1966 (5) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

paulmichiel (0) PRO, 15 jaar geleden

Is geen succes een moderne MB op gas. Het prijsverschil met de diesel ben je kwijt aan oplossen van ellende.

(heb ik niet van horen zeggen maar uit eigen ervaring)

MBLe (0), 15 jaar geleden

Ik heb hetzelfde ook eens bekeken (ik rij ~45000km/jr in een E290td).
Echter vanwege de hogere onderhoudskosten op gas (kop vervangen etc) blijf ik lekker diesel stoken. Ik rij 1:15 en op gas moet de auto zuiniger dan 1:9 rijden wil ik goedkoper uit zijn. De gemiddelde E-klasse haalt dat echt niet op gas.
Een Volvo op gas gaat wellicht beter, maar ook daar moet je rekenen met meer onderhoud dan op diesel.
Plus dat je met gas 3-4x vaker moet tanken en in het buitenland ook niet altijd beschikking hebt over gas.
Kortom: diesel is zo gek nog niet.

Ludo D. (0), 15 jaar geleden

Ik had een 230 TE (W124 uit 1987) en heb er meer dan 10 jaar mee op LPG gereden (beginstand 143.500 -eindstand 365.000, eigenlijk geen eindstand want ik kon een prachtkoop doen van familie -A klasse- en de auto reed bij de koper verder op LPG).

Dus op 10 jaar deed ik er een goeie 220.000 km mee op LPG. Welke kosten heb ik gehad : nihil!! (enkel tank en vergasser vervangen wegens wettelijke verplichtingen in België). Steeds goed starten (stond in garage), verbruik 13 liter LPG (was 4 vitesse).

Als je het mij vraagt is die 230E motor een zeer goede motor daarvoor met hydrauylische klepstoters uiterst geschikt. Er hangt natuurlijk veel af van de plaatsing en afstelling.
(ik hoorde bij diverse installateurs bijvoorbeeld zeggen dat de 3.0 24 klepper motoren van MB niet zo geschikt zijn).

Wegens de mogelijkheid van de superkoop -A klasse van familielid en dieselmotor- heb ik mijn W124 230 TE weggedaan doch eerlijk : ik reed zuiniger van verbruik op LPG dan diesel. Als je een superkoop kunt doen en een MB benzine vindt al rijdend op LPG en met installatie er in dan is het te doen. Zelf een MB benzine kopen + LPG laten inbouwen is een duurdere oplossing zelfs op langere termijn dan rechtstreeks een diesel aanschaffen. Zit LPG er al in bij aankoop en werkt die perfect dan is het te doen.

peter1966 (5), 15 jaar geleden

Heren,

Bedankt voor jullie berichten.
Nu de prijzen weer gezakt zijn blijf ik gewoon doordieselen.

Mvrgr,
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.