collega's,
heb hier een e290 td staan, die niet wil aanslaan..
Andere garage heeft er een ander contactslot en ontvangerring voor transponder ingezet heeft hierna een paar keer gedraaid en komt vervolgens niet draaiend bij ons..
auto slaat wel aan op remmenreiniger..
p1481 (uitval gloeisysteem)
p1630 (wegrijblokkeering)
ben eerst begonnen met de gloeiers doormeten 1 gloeier defect en vervangen, maar kan volgens mij deze storing niet veroorzaken..(maar moet toch klaar)
Gloeibougies worden wel aangestuurd.
De lampjes blijven constact knipperen in de binnenspiegel, dus wil van de startblokkeering, cv werkt ook niet via de sleutel.. wel via de knop op het dashboard..
Batterijtjes goed 2 sleutels aanwezig zowel nieuwe contactslot als oude met chip.
teller gedemonteerd hierachter zit de regelaar waar het signaal binnen komt voor de startblokkeering, zat veel viezigheid in de stekker + kastje..
dit schoongemaakt en opnieuw geprobeerd knipperde alleen nog maar rood in de binnenspiegel, stekker nogmaals losgehaald en gemonteerd nu knipperen ze weer om de beurt...
kun je niet zoals bij alfa/renault enz. om het systeem heen ?
dus er zit een ander contactslot in, sleutel overgezet icm met de oude afstandsbediening.. (nog met gewone sleutel dus geen ezs)
zou de transpondercode opnieuw ingeleerd moeten worden ?
ik kom nu even niet verder met deze auto...
Bedankt voor het meedenken !
Gr Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt wel spanning op de brandstofafsluiter (stopklep) op de pomp.. en dus ook brandstof bij de verstuivers..
op remmenreiniger slaat ie zo aan
gloeisysteem werkt naar behoren.
lijkt mij dat de opbrengst niet voldoende is..
bij de startblokeerring wordt normaal de spanning naar de stopklep onderbroken (zeker bij vw met vp pomp) maar die is hier wel aanwezig
wie weet de volgende stap zonder zomaar spul te vervangen ?
Hallo Roy,
Heb je dit probleem opgelost? Ben zeer benieuwd!
mvg
Edwin
14 jaar
Hallo Edwin,
nee ben er nog niet verder mee...
ik ga binnenkort een ander contactslot monteren , de andere garage had alles losgebroken en alles zit met tywraps vast..
kwam bij dit model een defecte brandstofpomp weleens voor ? druppelt bij het eind van de verstuiverleiding.. naar mijn mening veel te weinig.
ook hetzelfde als ik de stopklep activeer.
Gr Roy
Als de startblokkering er niet af gaat wordt het stelwerk op de pomp niet vrijgegeven en komt er geen brandstof uit.
Volgens mij is het zo als de lampjes blijven knipperen om de beurt is de startblokkering niet vrij.
heb precies zelfde probleem gehad bij mij was ecu defect
mvg jeroen
Hallo Jeroen bedankt voor je antw.
Heb de klant opdracht gegeven spullen te leveren (autohandelaar) maar komt niet opdagen..
ik heb nodig ecu contactslot en sleutels
Gr. Roy
Vermoed dat je het toch in het slot/transponder/ant diefstal module moet zoeken.
Wanneer je op de afstandbediening drukt, knipperen de lampen op binnenspiegel dubbel groen?
Alleen dan word het systeem vrijgegeven, moeilijk te overbruggen door CAN-bus systeem.
Een rood lampje of rood/groen betekent ellende.
Bij mij was het de anti diefstal module a 450 euro (e300d w210 1995).
Bij de fabrikant besteld op chassisnr, daarna door dealer gemonteerd en nog een stukje software toegevoegd.
Succes!
mvg
Edwin
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar