Mercedes-Benz 210: wil niet aanslaan..

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 602.982 e290 td

collega's,

heb hier een e290 td staan, die niet wil aanslaan..
Andere garage heeft er een ander contactslot en ontvangerring voor transponder ingezet heeft hierna een paar keer gedraaid en komt vervolgens niet draaiend bij ons..

auto slaat wel aan op remmenreiniger..

p1481 (uitval gloeisysteem)
p1630 (wegrijblokkeering)

ben eerst begonnen met de gloeiers doormeten 1 gloeier defect en vervangen, maar kan volgens mij deze storing niet veroorzaken..(maar moet toch klaar)
Gloeibougies worden wel aangestuurd.

De lampjes blijven constact knipperen in de binnenspiegel, dus wil van de startblokkeering, cv werkt ook niet via de sleutel.. wel via de knop op het dashboard..
Batterijtjes goed 2 sleutels aanwezig zowel nieuwe contactslot als oude met chip.

teller gedemonteerd hierachter zit de regelaar waar het signaal binnen komt voor de startblokkeering, zat veel viezigheid in de stekker + kastje..
dit schoongemaakt en opnieuw geprobeerd knipperde alleen nog maar rood in de binnenspiegel, stekker nogmaals losgehaald en gemonteerd nu knipperen ze weer om de beurt...

kun je niet zoals bij alfa/renault enz. om het systeem heen ?

dus er zit een ander contactslot in, sleutel overgezet icm met de oude afstandsbediening.. (nog met gewone sleutel dus geen ezs)

zou de transpondercode opnieuw ingeleerd moeten worden ?

ik kom nu even niet verder met deze auto...

Bedankt voor het meedenken !

Gr Roy

vleeuwen

Geplaatst door vleeuwen PRO , lid sinds 11 jaar geleden

7 Reacties

vleeuwen PRO, 11 jaar geleden

komt wel spanning op de brandstofafsluiter (stopklep) op de pomp.. en dus ook brandstof bij de verstuivers..
op remmenreiniger slaat ie zo aan
gloeisysteem werkt naar behoren.
lijkt mij dat de opbrengst niet voldoende is..
bij de startblokeerring wordt normaal de spanning naar de stopklep onderbroken (zeker bij vw met vp pomp) maar die is hier wel aanwezig

wie weet de volgende stap zonder zomaar spul te vervangen ?

Edwin500sl, 11 jaar geleden

Hallo Roy,

Heb je dit probleem opgelost? Ben zeer benieuwd!

mvg
Edwin

vleeuwen PRO, 11 jaar geleden

Hallo Edwin,

nee ben er nog niet verder mee...

ik ga binnenkort een ander contactslot monteren , de andere garage had alles losgebroken en alles zit met tywraps vast..
kwam bij dit model een defecte brandstofpomp weleens voor ? druppelt bij het eind van de verstuiverleiding.. naar mijn mening veel te weinig.

ook hetzelfde als ik de stopklep activeer.

Gr Roy

hbr PRO, 11 jaar geleden

Als de startblokkering er niet af gaat wordt het stelwerk op de pomp niet vrijgegeven en komt er geen brandstof uit.
Volgens mij is het zo als de lampjes blijven knipperen om de beurt is de startblokkering niet vrij.

casteels PRO, 11 jaar geleden

heb precies zelfde probleem gehad bij mij was ecu defect
mvg jeroen

vleeuwen PRO, 11 jaar geleden

Hallo Jeroen bedankt voor je antw.

Heb de klant opdracht gegeven spullen te leveren (autohandelaar) maar komt niet opdagen..
ik heb nodig ecu contactslot en sleutels

Gr. Roy

Edwin500sl, 11 jaar geleden

Vermoed dat je het toch in het slot/transponder/ant diefstal module moet zoeken.

Wanneer je op de afstandbediening drukt, knipperen de lampen op binnenspiegel dubbel groen?
Alleen dan word het systeem vrijgegeven, moeilijk te overbruggen door CAN-bus systeem.
Een rood lampje of rood/groen betekent ellende.
Bij mij was het de anti diefstal module a 450 euro (e300d w210 1995).
Bij de fabrikant besteld op chassisnr, daarna door dealer gemonteerd en nog een stukje software toegevoegd.

Succes!
mvg
Edwin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.