close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: oliedruk

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300 TD

Jo lieden, ik heb hier een E 300 TDT aut.

Wie kan mij vertellen waarom de oliedruk (2,5 bar) eerst zakt,
(naar 0,5 bar) en vervolgens oploopt naar 2,5/3 bar
op het moment dat de motor toeren maakt.

En dan bedoel ik bv na het nemen van een bocht,
+/- 30 km/h optrekken naar 80 km/h en de motor
draait dan tussen de 2000 en 3000 toeren.(zakt deze gewoon weg naar 0,5 bar,
om dan op te lopen naar 3 bar maar dit duurt even.

Een maal op snelheid blijft de druk redelijk constant 3 bar.

Ik heb deze druk annaloog gemeten voor controle,
en klopt met wat het dashboard ook aangeeft.

De auto heeft wel km, maar altijd zijn beurten gehad.

Wie maakt me los!!!!

Geplaatst door

pontius (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wie maakt me los....dat is een uitroep van een marktkoopman.
Wil je de auto kwijt?

oliedruk moet 3 bar zijn bij 3000t/min. (bij een gezonde motor)
Hoe is het oliefilter?

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Filter is nieuw,
Druk is er wel maar zakt gewoon weg tijdens optrekken.

pontius 0
badge

14 jaar

Oorzaak, spie van de krukaspoelie is door de oliezeef gesleten en door de oliepomp gekomen waardoor er een hoekje uit de aanzuig kant van de pomp is gebroken, aan de voorkant van de pomp.

Bij het snel optrekken gaat de olie naar achter waardoor hij lucht aan wil zuigen en de oliedruk wegvalt.

pontius 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.