Ik heb een gigantisch probleem vrees ik.
Gister is mijn W124 turbo diesel stuk gegaan. Ik heb vorig weekend nog de aandrijfaslagers nieuw laten vervangen als voorzorg, zodat ik nog ff vooruit kon met dat blok (had al 3 ton gelopen). Niet dus, 1 zuiger is hoogstwaarschijnlijk stuk gegaan (heb het onderste plaatje aan de zij/onderkant van de carterpan losgehaald en zie daar allemaal kleine deeltjes metaal liggen!!! en motor start niet meer, kan m wel met grote sleutel bij vliegwiel laten draaien, turbo nat met olie) om 1 of andere vage reden (hoop voor die monteur dat dat niet komt door de aandrijfaslagers vervangen, maar tja, zelfs als dat zo zou zijn, ik kan t toch niet bewijzen en t vreemde is dat me oliedrukwijzer eerst goed werkte en toen ik m op haalde ineens niet, maar hij had m getest met een lampje van 10W of zo onder de motorkap en zei dat t klokje met dat oliedrukwijzertje stuk is, terwijl de brandstofwijzer en temp wijzer gewoon goed werken) dus lijkt t erop dat dat zoveel werk en onderdelen zal zijn om te fixen, dat een andere motor erin misschien voordeliger zal zijn. Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik uit zou kunnen sluiten dat t niet meer draaie v/h blok niet door het vervangen van de aandrijfaslagers zou kunnen komen?
MVG
Lars
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wie heeft geadviseert om deze lagers te vervangen,en waarom ?Als er goede oliedruk was ,waarom deze lagers vervangen,en als er op een goede manier gewerkt was om deze te vervangen dan was uw motor nu niet stuk gelopen,je mag er zeker van zijn dat er geknoeit is!En dat de turbo nat is met olie wil nog niks zeggen,kurkdroog is dit nooit
Bedoel je toevallig de krukaslagers en/ of drijfstanglagers?
aandrijfas lagers hebben niets met de motor te maken
Hoi Roger, dat vermoeden had ik inderdaad en ben op zoek naar bevestiging obv mijn beschrijving tot nu toe. Ik heb er echt slapeloze n8en van. De oliedruk was nog goed, heb de auto zonder problemen uit Duitsland gereden en ging er vanuit dat t oliedrukwijzertje goed werkte, stond rijdend op 3 en stationair terugvallend tussen 1 en 2. Die monteur wil er nu een hele andere blok in zetten, maar het blok wat ie heeft gevonden is excl de turbo. Maar als de mijne nog goed is en hij denkt dat ie stuk is omdat er olie in zit; waar kan ik nog meer aan uitsluiten dat ie (nog) niet stuk is en hem daarvan overtuigen? Hij adviseerde mij die lagers te vervangen omdat t blok tussen de 3 a 4 ton al had gelopen en zei dat die bestonden uit een bronskleurig en zilverkleurig laagje bestaan en dat als 1 maar daarvan versleten zou zijn, dat dan ervoor kon zorgen dat de zuiger en cilinder uit t blok kan schieten daardoor en dus t blok kapotloopt. Uiteindelijk is juist nu gebeurd waarvoor ik dat vervangen moest van hem, maar dan met een kapotte zuiger, aldus hem.
Hoi Hans, zou heel goed kunnen, ik kan net een dynamo van een startmotor onderscheiden (en blijkbaar die monteur bij wie ik dit alles heb laten doen ook), ik heb die term van hem. Misschien dat je obv bovenstaand kan weten wat ie vervangen heeft. Hij rekende 350E incl de lagers gerekend. Wat doen de aandrijfas lagers dan? Zitten ze niet in de motor?
Hartstikke bedankt heren voor jullie reacties, al krijg ik daar me blok niet mee terug, jullie denken mee en misschien kom ik er nooit meer achter wat er echt gebeurd is met dat blok, maar ik bewaar m en misschien dat ik via deze site toch wat meer duidelijkheid kan krijgen om vast te stellen wat deze ellende veroorzaakt zou kunnen hebben. Stel t zeer op prijs, jullie reacties!
14 jaar
heb nog een goed blok zonder turbo liggen
14 jaar
Dank je voor je reactie ster, zou graag wat meer info daarover willen hebben en heb je een mail met wat vragen gestuurd
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar