Mijn trouwe 190E 2 liter injectie wil sindskort nauwelijks/niet meer starten. Het begon met het warme weer waarbij hij steeds moeilijker aansloeg. was deze eenmaal gestart dan liep die eerst onregelmatig, bij warme motor alles ok. Als de motor niet wilde starten lukte het nog wel met bv remreiniger, mijn eerste conclusie bij de start een te arm mengsel of te weinig brandstof druk, heb inmiddels bijna alles van het ke-jetronic systeem nagelopen en/of vervangen maar krijg de auto niet aan.....diepe zucht. suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
onder je inlaatcollector zit een zwarte dikke leiding van rubber deze durven er wel eens afvallen waardoor je valse lucht krijgt en niet start.,ofwel kan het ook zijn dat het rubberen dichting van je ke inspuitkop ergens niet goed afsluit of doorgeschuurd is .als je de luchtklep eens indrukt kan je eens visueel controleren .
Ik had de zelfde symtomen, maar mijn mengsel was juist te rijk. Dat lag aan het termo-tijd relay, die de koude start injector te lang liet lopen. Bij warm weer hoord dat maar 0,3 sec. te zijn. Probeer eens met 3/4 gas te starten. Als hij dan wel aanslaat zou het dit kunnen zijn. De rem reiniger truck spreek er tegen, maar je weet maar nooit.
19 jaar
Dag, ben er inmiddels achter. Na veel te hebben geprobeerd, toch maar bij de dealer diagnose laten stellen. Hier werd duidelijk dat de overspanningsbeveiliging defect was. goedkoop te verhelpen, helaas was de diagnose iets duurder, maar hij snort weer als voorheen!
19 jaar
hallo rik ik heb ook 190 2 liter en start ook slecht heb al van alles geprobeerd maar wil niet baten wat is en waar zit die overspannings beveiliging
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar