Hoi
Vandaag op weg naar Groningen kwam er veel witte rook uit de uitlaat net alsof de kop geknapt was.
had +/- 60 km gereden niets aan de hand gaf gas op de snelweg en er ontstond een dikke witte rook pluim achter mij.
Heb de auto aan de kant gezet en koelvloeistof gecheckt was oke ,olie peil stond te laag en die heb ik bijgevuld bijna 2 liter.
Ben toen weer naar huis gereden en heb onder weg nog een paar keer olie gecheckt en +/- 0,5 liter bij gevuld op 100km rijden
onderweg ging lampje branden van de startmotor en de auto liep volgens mij op 5 cilinders ??
Wat kan er mis zijn met mijn auto ???
Gr Jason
ps twee weken geleden is krukas sensor vervangen maakt dat nog iets uit?
ps heb nu 100km gereden met de wagen en heb er bijna 1 liter olie bij moeten gooien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lampje zal wel het foutlampje zijn van de motor-elektronika, niet de startmotor.
Maar of dat de oorzaak of een gevolg is? Dat weet je als de dealer de foutcode uitleest.
Compressie meten?, lijkt alsof er iets mis is binnen in de motor. (hoop het niet voor je)
Defecte zuiger geeft veel witte rook en olieverbruik.
Haal de bougies er eens uit, zie je vaak wel of er een bij zit die "vet" is
Lampje lijkt mij een gevolg.
Oiram
de witte rook zou duiden op water dat wordt verbrand, maar aangezien je erg veel olie moet vullen lijkt me er iets anders aan de hand, wat precies kan ik zo niet zeggen.
maar laten uitlezen bij dealer kan een hoop vragen beantwoorden.
wat ik wel weet van deze motoren is dat de bougie's en kabels erg snel stuk gaan, met als gevolg dat de luchtmassa meter er de brui aan geeft.
dus laat hem eens nakijken bij dealer, dan weet je snel meer.
marc
14 jaar
Indien een Extreem aan olieverbruik is word de rook ook WIT!!!!!
probeer het zelf maar eens mee een of andere oude motor, en dan olie via het inlaat naar binnen gooien..
Kijk eens hgoe wit dat word
het grootste verschil zit m dan in dat olierook veel meer op ROOK lijkt, en koelvloeistof rook meer Op dikke WATERDAMP..
>> Ik ga ook uit van een Flink mechanisch probleem zoals bijvoorb eeld een gat in de zuiger... <<
controleer inderdaad de bougies, je haalt de cilinder waar het probleem zit er zo uit.
Laat desnoods een lektest uitvoeren..
het op 5 cilinders kan komen door te weinig compressie of te veel olie waardoor de Cilinder ''verzuipt''
Willem
Oke
Bedankt voor jullie antwoorden.
Als ik uit ga van het ergste wat gaat me dit geintje kosten ??
gr Jason
14 jaar
Het aanbieden van werk is niet toegestaan.
Neem contact op met een garage voor een prijsopgave.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar