Ik ben de laatste tijd hard op zoek naar een Mercedes C-klasser (model W202) op een G3-installatie. Nou zijn ze al te koop voor een vrij schappelijk bedrag met een tellerstand van 160.000KM. Zit ik me alleen af te vragen waar ik op moet letten als ik zo'n auto koop. Ik bedoel dus met name:
- Motorisch: Wat zijn veel voorkomende problemen en aandachtspunten voor onderhoud bij deze en hogere tellerstanden?
- Transmissie: Zijn er zaken m.b.t. transmissie waar ik op moet letten om vast te stellen of de bak goed is? En in het geval van een automaat?
- Carrosserie: Waar zitten meestal de eerste roestplekken, en is er aan de hand van de roestplekken te 'zien' of het plaatwerk netjes onderhouden is?
Natuurlijk zijn andere aandachtspunten ook van harte welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Sjoerd, ik weet niet hoeveel punten je wilt bedenken om maar geen C-Klasse te kopen ?
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.
Ik bezit een C-klasse Combi van 1996 en ben uitermate tevreden over deze auto.
Maar ja , onderhoud is behoud en dat geldt voor iedere auto.
Mercedes heeft zichzelf toch wel bewezen dacht ik .
Succes,
Hans.
Het is niet zo dat ik punten koop om em niet te kopen. Maar ik wil graag goed voorbereid naar een auto kijken, dat ik niet 'verrast' word met 'gebreken' die bij anderen al lang bekend zijn.
Stel dat er veel mercedessen op LPG bij 200K een revisie nodig hebben van de motor, en ik koop er een met 190K, dan weet ik dat ik zeer binnenkort aan de beurt ben. Nou maakt het natuurlijk nog wel verschil hoe mijn voorganger gereden heeft, maar toch. Een revisie is toch net even iets duurder dan een paar bandjes en een kogellagertje vervangen.
19 jaar
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld Sjoerd.
Maar ik zou zo geen zwakke punten weten , zeker niet wat de motor betreft.
En qua carosserie is het maar net hoe hij onderhouden is .
Er zijn volgens mij GEEN zwakke punten bij een Benz, wat dat betreft.
Succes bij de jacht,
Hans.
Ik weet inmiddels van andere fora dat de W202 gevoelig is voor roest rondom de handgrepen, sloten, voorspatborden en antenne. En zo had de 190D t/m 1986 of 1988 (weet ik zo even niet meer) sneller last van roestvorming op de deuren dan de serie erna.
(dat verklaart misschien de kunststof afwerking in de latere serie?)
En zo zijn de wat oudere Benzjes op diesel ook gevoeliger voor het 'knikkeren'. Hoe het bij de nieuwere Benzjes is, weet ik niet. En wat het precies inhoudt weet ik niet precies (ben niet zo technisch) maar dat weten diesel-experts ongetwijfeld goed uit te leggen. Voor zover ik weet is het iets met de verstuivers.
Maar goed, we dwalen af geloof ik. ;-) En ook een Mercedes heeft natuurlijk zwakke punten. Misschien wat minder dan andere merken, maar ze zijn er ongetwijfeld. En die probeer ik dus boven water te krijgen.
19 jaar
Misschien is het een welkome gedachte om te weten dat MB ongeveer maar 1,5 jaar auto's leverde met ook een LPG instalatie.
Dat ze er eigenlijk meteen weer mee ophielden komt door het feit dat de problemen van dien aard zijn dat er geen brood in werd gezien. Dat wat nu met LPG rond rijd is later achteraf ingebouwd en wellicht maakt het uit bij welke kilometerstand dit gebeurde.
Als ik je hier van advies mag voorzien neem dan maar van mij aan dat diesel (mits een aantal kilometertjes wordt gereden) goedkoper is.
Ik rij 40K per jaar. Dus dan scheelt het nogal of je diesel rijdt of G3. Men heeft het nogal eens over de extra onderhoudskosten voor LPG, maar in mijn geval heb ik daar gelukkig niet zo'n last van omdat m'n vader een eigen autobedrijf heeft. Helaas komt ie niet zoveel in contact met W202's zodat ie ook niet echt kan vertellen wat nou de specifieke W202-kwaaltjes zijn.
Ik heb op dit moment een aantal punten gevonden, en zal ze komend weekend hier even publiceren zodat anderen er wellicht ook iets aan hebben.
19 jaar
Ik ben benieuwd,
mvg,
Hans.
Er lopen hier een paar C180 op LPG met 3ton + zonder noemenswaardige problemen,roest achterklep en in de koffer rond de naden komt wel voor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar