close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Zwart roken 220 cdi

Bouwjaar: 1999

Hallo,
Heb een 220 cdi van '99
Rookt constant zwart.
Is bij de dealer aan de computer geweest en alles is oke
(valt wel mee is het antwoordt)
Verder begint de auto pas hard te trekken bij 2500 toeren
(heb hem nog niet zo lang dus weet niet of dat normaal is)

Alvast bedankt Jack

Geplaatst door

Jack4778 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zwarte rook duidt op een hoog koolstofgehalte , oftewel veel te weinig lucht.
Probeer het eens zonder luchtfilter en als hij dan niet meer zwart rookt , het filter vervangen.

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

19 jaar

Zal ik proberen
Jack

Jack4778 0

19 jaar

waarschijnlijk moet je inlaatspruitstuk vervangen worden en je egr klep goed worden schoon gemaakt. Het spruitstuk roet vaak bijna helemaal dicht,waardoor de klepjes niet meer goed werken. is wel een dure reparatie. succes.

cdh 0
badge

19 jaar

zoals cdh zegt waarschijnlijk het inlaatspruitstuk.
er zijn er zelfs bij waarvan de klepjes mee binnengaan wat klepbeschadiging kan veroorzaken.

izzi 0
badge

19 jaar

Als je auto constant zwart rookt, ook stationair en er verder geen foutcodes bij de dealer zijn uitgelezen, dan denk ik dat het inlaatspruitstuk wel goed is, ook gezien je verdere klacht.

Een Cdi motor moet vanaf stationair en wegrijden zeer duidelijk en merkbaar trekken.

Meer waarschijnlijk zit het probleem in de injectoren, en wel de inspuitgeometrie of opbrengst.

Het regelorgaan probeert de slechte injector(en) ook nog eens bij te regelen d.m.v een aanpassing in raildruk en inspuittijd.

Dit verkaard ook dat de auto pas bij 2500 omw/min hard begint te trekken, immers door de slechte verbranding spoelt de turbo niet voldoende en komt hij er te laat in.

Is je inlaatkanaal dicht dan zal hij ook niet op hogere toeren trekken, dan heeft de motor juist meer lucht nodig.



IWvan 0
badge

19 jaar

Zit de egr klep aan de voorkant tegen het inlaatspruitstuk
gemonteerd?
Deze was totaal dicht geslipt.Heb deze schoongemaakt,maar maakt nog weinig verschil.
Het inlaatspruitstuk is nog smerig!
Nadat ik dit heb schoongemaakt is het epc lampje gaan branden

Ps. wat voor een klepjes zitten in het inlaatspruitstuk?
en zou ik deze niet kunnen reinigen

mvg Jack

Jack4778 0

19 jaar

dit zijn plastiek klepjes die doormiddel van een gezamelijke stang wordt bewogen door een elektromotor en bij de eerste cdi's door middel van een vacuumklepje.
meestal valt bij enkele klepjes de verbinding los tussen het klepje en de stang naar je motortje waardoor enkele inlaatkanalen dicht blijven staan .

izzi 0
badge

19 jaar

Heb de klepjes gevonden en als ik gas geef gaat het stangetje en de klepjes wel bewegen ,maar rookt nog steeds(stationair trouwens niet)en heeft weinig vermogen onder de 2500 toeren.

Temperatuur komt ook niet boven de 60 graden , kan dit er misschien ook iets mee te maken hebben?

Jack4778 0

19 jaar

zijn er nog mensen die weten wat dit de oorzaak kan zijn?Ik ben inmiddels de huidige eigenaar geworden van deze mercedes.Ik ben naar een specialist geweest en uit laten lezen maar was allemaal goed.Hij heeft er in gereden en zegt dat de lmm ook goed is.Hij zegt elke mercedes van deze leeftijd en km stand rookt wel.Omdit minder te maken moest ik de uitlaat er in geheel afhalen en met de dempers omhoog tegen de muur zetten en goed doorspeolen met water dan zal het roken ook minder zijn.

stettero 0

18 jaar

Is de oplossing nog gevonden ???

jogr63 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.