Hallo,
Ik heb een S320 CDI bouwjaar 2000. Als je normaal rijdt met de auto dan valt het je op dat de auto zwarte rook afgeeft. Als je plankt zie je dat het achter helemaal zwart is geworden. Waaraan zal dit liggen?
Alvast Bedankt,
SE.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te veel brandstof of te weinig lucht.
Slangen van turbo naar intercooler en dan naar inlaatspruitstuk zijn niet gescheurd? Intercooler niet lek?
Brandt er een storingslampje?
Beste oldford,
Auto reageert beetje traag op de gaspedaal, verder is alles normaal en er brand geen storingslampje.
m.v.g.
SE
14 jaar
Luchtmassameter of EGR klep kan ook.
idd dit is te weinig lucht d.m.v. een scheur in de turbo slangen ofzo iets.
er zijn erg veel oorzaken voor, een verstopt luchtfilter kan al problemen veroorzaken.
is een kwestie van zoeken.
14 jaar
EGR klep vervangen
Hallo,
Wat mij opvalt is dat wanneer de auto stationeer loopt en je de gas tot 4000rpm intrapt, dan komt er helemaal geen zwarte rook. En tijdens het rijden hoeft je de gaspedaal ietsjes maar in te trappen en er komt zwarte rook.
14 jaar
Misschien de dealer eens naar het probleem laten kijken?
Gisteren onderweg naar Duitsland is de auto in noodloop overgegaan. In Duitsland 15 a 20min boven de 180km/h gereden, en de auto is weer normaal en heeft alle trekkracht. Alleen het roken is er nog steeds en bij het hard optrekken hoor je een slippend geluid.
14 jaar
Slippend geluid ?? Is dit niet het geluid van een gescheurde tube of van je intercooler ? Geluid kan ook komen van een verstopte kat . Heb je er al eens naar gekeken of naar laten kijken ??? Anders heeft het ook geen zin dat wij hier mogelijke oplossingen liggen te plaatsen .
Je eerst posting is van 8 feb . Wat heb je ondertussen ondernomen of nagezien ??? suc 6
Het slippende geluid kan ook heel goed een lekkende verstuiver zijn (brandplaatje tussen kop en verstuiver lek). Motor blijft dan meestal wel redelijk lopen maar gaat erg roken, pas bij hogere toerentallen loopt ie weer (enigzins) normaal. Dit is vrij eenvoudig te controleren door de beschermkap weg te nemen en de verstuivers eens goed met een zaklamp te bekijken: lekkage aan de verstuiver meldt zich meestal met een hoop zwarte drap en/of gesis (even de motor starten en iets gas geven). Indien het dit is moet je de verstuiver eruit halen (bij een warme motor want ze kunnen muurvast zitten) en het oude brandplaatje verwijderen (kost circa 1 euro), vervolgens alles goed schoonmaken (vooral het pasvlak van het brandplaatje op kop en verstuiver) en daarna met een (nieuw!) rekboutje monteren (aanhalen met 7Nm plus 90graden). Ik had recent hetzelfde probleem met mijn 270 cdi (die loopt nu weer als een zonnetje). Succes Paul
14 jaar
Paul De Bruijn schreef aanhalen--- is Fout---- 7Nm plus 90graden ---- MOET zijn ---0,7Nm plus 90 graden plus 90 graden
Hallo Nicwill, ik heb het handboek er nog even bij gepakt maar er staat toch echt 7 Nm (en ik zet ze met een speciale kleine momentsleutel (regelbaar tussen 5 en 20Nm) ook altijd keurig op 7 Nm vast. Die 2 x 90 graden is correct voor de nieuwe rekbouten in de nieuwe cdi's vanaf 2003-2004, bij de oude types loop je het risico dat de rekbout breekt bij de tweede 90graden (en dat betekent boren en tappen).
14 jaar
Paul , u heeft gelijk klop juist nogmaals nagezien is inderdaad 7Nm en 2 x90 graden .
met de nieuwe rekbouten op alle cdi 's nog geen enkel probleem gehad met 7Nm en 2x 90 graden
Hallo,
Luchtfilter was verstopt deze hebben we vervangen. De auto laten uitlezen bij Mercedes Dealer, geen fouten behalve een kapotte luchtmassameter. Deze gelijk laten vervangen. Probleem is nog steeds van toepassing.
14 jaar
Hallo se28, ik neem aan dat met het uitlezen ook is vastgesteld dat het geen verstuiverprobleem is? Hoeveel heeft deze motor inmiddels gedraaid? Het is overigens met deze motoren wel zo dat, zeker als ze wat ouder worden, zich bij een normale rijstijl altijd wel wat roet ophoopt in de uitlaat: als je dan een keer goed doortrekt wordt er een stevige wolk uitgeblazen (maar dit is niet continu het geval en kan absoluut geen kwaad). Ik zou er in ieder geval een keer een flesje injectorreiniger (van Forté of Wynns) bijgooien om afzetting uit de motor te verwijderen. Een tijdje BP Ultimate tanken reinigt ook goed en veel cdi-motoren rijden er ook zuiniger op (mijn 270 cdi ging van 1 op 13 naar 1 op 15!). Succes, Paul
14 jaar
Beste Paul de Bruijn,
Ik neem aan dat er geen problemen zijn met de versuitvers. De motor heeft 300.000km gedraaid. Ik tank alleen maar BP Ultimate en ik heb al meerder malen doorgetrokken, maar hij rookt nog steeds. Vandaag ga ik er een injectorreiniger ingooien en effe kijken of het helpt.
14 jaar
Beste lezers,
Eindelijk de probleem gevonden. Bediening van de inlaat collector was eraf gegaan. Deze weer erop gezet en gangbaar gemaakt. Het roken is verdwenen. Ook heb ik nog een verstuiverstest uitgevoerd waaruit bleek dat 1 verstuiver meer retour had dan de andere. Deze moet nog vervangen worden.
m.v.g.
SE28
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar