Hoi allemaal het brobleem is wanneer ik met mijn Mercury cougar automaat uit 1971 met een 351cleveland hard optrek en dan weer gelijk het gas loslaat slaat de motor af.
Mvg en alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is hard optrekken? benzinetoevoerprobleem waarschijnlijk, kan er niet tegen pompen......
gr
Peco Power
Hoi ja , volgas optrekken en dan gas loslaaten.
bedankt voor uw reaktie Peco Power
13 jaar
probeer eens te kijken of ie voldoende inspuit, de originele carter carburateur (four barrel), moet ook goed de tweede trap opentrekken. Nog even een belerende opmerking, die ford motoren willen wel kapot, dus met half gas wegtrekken gaat ook goed, en scheelt een hoop geld aan blok, bak revisies en banden oproken lijkt leuk (heb ik vroeger ook veel gedaan) maar nu denk ik als ik het iemand zie doen..... Kassa, daar ga ik binnenkort een hoop geld aan verdienen..
Gr peco power
Hallo Peco Power
Het is een 351c 2v , het gaat om exact te zijn als men stilstaat en eventjes in drive stand veel gas geeft en dan gelijk het gaspedaal weer loslaat dde motor afslaat , als hij in neutraal staat en eventjes veel gas geeft dan slaat hij niet af.
Ik zelf heb gedacht dat de koppelomvormer niet goed werkt.
Groeten Mooon10
13 jaar
ik denk dat jou gasklep te snel dichtklapt,zit hier toch zo'n dempertje op dat je gasklep wat tegenhoud???
13 jaar
op die rochesters wel Rob, maar die 2voudige Carter carburateurs??ik zal ff in de database duiken.......pfffffff.....
Ja, hoort er wel op te zitten, zo'n vertraginkje, gewoon een omgekeerd vacuumpotje..........
jip.
13 jaar
Hallo het is een autolite carburateur.
Groeten Mooon10
13 jaar
ja, dat is een naam van ford parts, het is gewoon een carter carburateur..... google maar eens op carter of autolite carburator en dan afbeledingen...
krijg je ook chrysler en amc, die gebruikten ook carter carburateurs......
waar moet det vertraginkje nou zitten ?
13 jaar
gaskabel zit aan de carb bevestigd, aan die bevestiging zit ook een veer, deze trekt je gasklep weer dicht als je het gas loslaat. nou, waar dat heen gaar, dus de andere bevestigingskant van de veer, zit een soort balgje, of een veerpatentje... deze remt het dichtslaan van je gasklep af....
gr
Peco
Ok bedankt als de motor weer ingebouwd wordt ga ik dat onderzoeken u hoort het wel.
Nogmaals bedankt allemaal groeten Moon10
13 jaar
kijk zoiets is dat,je hebt ze in verschillende soorten en smaken,die gaan ook weleens kapot en hangt er dan wat bij te rammelen en word dan verwijderd zonder echt te weten wat dit doet,en gaat lang goed totdat er een nieuwe eigenaar komt die wat pittiger rijd en dus problemen krijgt met het afslaan na accelereren,er wordt dan valles vernieuwd en de oplossing is vaak simpel, alleen als dit er niet meer opzit kun je ook niet zeggen heeei misschien is dit potje(dempertje) wel kapot,er zit geen slangetje of iets aan dus oogt als iets van ,,wat moet dat ding daar,,even erafhalen is wat netter,en minder rommelig.
13 jaar
Ja dat onderdeel is niet aanwezig.
13 jaar
nou, probleem getackled, nu nog oplossen....
Nu nog een andere vraag , ik heb het motorblok er uitgehaald om de motorruimte te verven en wat las werk ( motor keting vernieuw ect )
hoe lang gaat een koppelomvormer mee , hij heeft nou 98.000mijlen .
13 jaar
Koppelomvormer gaat levenslang mee, mits normaal gebruikt natuurlijk. denk er wel om bij het monteren!!! eerst de motor er weer in, dus goed vast op de motorsteunen, dan pas de bak er weer achter. Eerst de koppelomvormer goed in de bak monteren, zodat ie goed op de oliepomp van de bak zit. dan de bak voorzichtig op de paspennen en dan de bouten aandraaien. Doe het zo, want anders drukt de koppelomvormer de pomp van de bak kapot. (net weer 1 gehad die zekf de bak wel even zou monteren, en nu bakproblemen. kostte hem dus een bakrevisie van 1600 euro.....
gr
Peco Power
De bak heb ik niet gedemonteerd , ik had gedacht eerst de koppelomvormer monteren en dan de motor ?
13 jaar
NEE!!!!! NEE!!!!NEE eerst de koppelomvormer GOED in de bak, dus over de as schuiven tot ie er goed in valt!!!! Er zit een uitsparing in de koppelomvormer, di uitstekende stukken van dat achterste stuk vallen in de bak, die nemen de pomp mee!!!, verkeerd monteren dan druk je de pomp kapot. Dus voordat je de motor terugplaatst, de bak eerst er onder weg, of naar achteren zetten. Dan motor er in, koppelomvormer goed in de bak en dan weer voorzicgtig op de plek. Even een paar bakbouten vastzetten tot de bak goed op zijn plek zit, nu de koppelomvormer weer vzstzetten aan de starterkrans, je kunt de krans voorzichtig verdraaien op de tanden van de krans, met een dikke schroevendraaier of bandenlichter allemaal goed vastzetten, dan de rest van de bakbouten en de startmotor er weer aan.
Gr
peco power
Bij de het eruit haalen van de motor is de koppelomvormer mee gekomen (niet losgemaakt van de starterkrans ) er zal toch niets stukgegaan zijn ?
13 jaar
MIsschien wel niet, misschien wel, ik kan dat hier vandaan niet beoordelen, alleen dat jouw manier van een motor er uit halen niet de mijne is....
sommige mensen hebben mazzel, dus de zaak weer in elkaar en je zult het merken.
Als je de zaak weer zo in elkaar zet als je het hebt losgehaald gaat je bak zeker wel stuk......
gr
Peco
Hallo
Zeer bedankt voor de goede raad de volgende keer vraag ik eerst.
Zodra ik de motor op zijn plaats is hou laat ik het weeten hoe het allemaal is verloopen het zal wel eind Augustus zijn.
Groeten eidereen.
13 jaar
Hallo
nog enkele vragen , wat kan ik beter monteren op mijn carburateur een dashpot of een solenoid en waar wordt de stroom vandaan gehaald ?
Kan de motor en de versnellingsbak samen tegelijk gemonteerd worden (dwz motor en bak eerst naast de wagen monteren ).
Groet
13 jaar
heb je geen boek waar dit instaat??een trottelstop solenoid zorgt ervoor dat je toerental beetje omhoog gaat zodra je gebruikers aanzet zoals airco of achteruitverwarming,of bij injectie als koudstarttoerental.
13 jaar
Niet aan rommelen met je carb, gewoon goed afstellen, en anders iemand die er verstand van heeft dat laten doen....
En ik zou de bak er uit halen, gewoon eerst de motor er weer in zetten, en dan de bak weer monteren, of gewoon de bak eerst naar achter halen en dan de motor erin en dan de zaak weer koppelen. in 1 keer kn wel, maar dan moet je wel een hele goede motorbok hebben ivm gewicht en het is allemaal slecht te geleiden en dergelijke... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?????
Ja maar de trottelstop solenoid zit op dezelfde plaats als de dashpot (ik heb boeken maar zijn zeer onduidelijk )
Dat van het inbouwen van de motor is nu wel duidelijk
13 jaar
[quote=mooon10]Ja maar de trottelstop solenoid zit op dezelfde plaats als de dashpot (ik heb boeken maar zijn zeer onduidelijk )
Dat van het inbouwen van de motor is nu wel duidelijk[/quote]
Hier een foto van mijn caburateur AUTOLITE DIZF
13 jaar
Zie foto van mijn carburateur AUTOLITE DIZF
13 jaar
Goeden avond
Ik heb nu alles gemonteerd wat voor versnellings bak olie kan ik er in doen ?
13 jaar
Is het een c4 of een c6 bak?
Het is bijna 100 % zeker een c4 bak.... moet type f olie in voor ford....
Goeden avond
De vernelings bak van de auto als hij vanuit de P stand naar D of R stand wordt gezet gaad gepaard met een soort klap en een metaal geluid de c4 bak heeft nieuwe F olie en verder schakelt de bak goed en zachtjes
Groet
12 jaar
ook een nieuw filter?
Zag er schoon uit.
12 jaar
Koppel omvormer goed vastgezet? geen speling op je tussenas? oliepeil goed?
Ja inderdaad het oliepeil was niet goed , zat er minstend 3liter teveel in hij doet het nu goed , moet dat nou opgemeten worden met een warme lopende motor ?
Nog een vraag ik heb er remschijven opgezet ik wil nu de hoofdrem cilinder vervangen (deze kwam met het setje )maar ik zie dat de aansluitingen omgekeerd zijn klopt dat ?
12 jaar
Koud checken, moet tussen min en max instaan, is het peil lager dan halverwege het max/min nivo, dan een halve liter bijvullen.
warm, door alle versnellingen heen, en dan checken of ie nog steeds tussen max en min staat...
in beide gevallen.. zorg dat de auto mooi vlak staat...
hoofdremcilinder, graag iets meer info, heb je de zaak omgebouwd van trommels naar schijven? foto van de oude en de nieuwe?
Ik de auto omgebouwd van trommels naar schijven met een voor achter een instelbaare remdruk regelaar.
12 jaar
Zijn de fotos van de hoofdremcilinder goed doorgekomen ???
12 jaar
Ik zie zo dat de aansluitingen idd rechts zitten ipv links, en de grote van het reservoir, mmm, dat moet kunnen, belangrijker is of de stift van de rembekrachtiger gaat passen en ik zou gewoon ns ff bij de leverancier navragen of deze hoofdremcilinder wel voor een ford is......
gr
Peco Power
de aansluitingen zitten wel aan dezelfde kant ,maar jij bedoelt dat de dikke en dunne aansluitingen verwisseld zijn,probeer het maar die leidingen zijn lang genoeg maar ik denk dat hij dan niet goed remt,ik denk dat hij dan met de kont naar beneden duikt,ik zou er andere nippels op maken tenminste als de leidingen even dik zijn,anders moeten de leidingen op dezelfde aansluitingen komen te zitten dit I.V.M de remdrukverdeling.
Ik zou liever een andere hoofdremcilinder kopen die wel hetzelfde is ,nu ga je toch echt trubbelen.lengte van de cilinder hetzelfde???lengte van de drukstift hetzelfde??
12 jaar
Goeden avond
Ik heb het kunnen oplossen van de hoofdremcilinder remt goed nu.
Kan een C4 bak van 1967 die aan een 289 blok zit zonder probleemen woorden gemonteerd op een 351 blok ?
12 jaar
nee, je aandrijfas heeft andere vertanding... ben je zeker trouwens dat je een c4 hebt,, het is wel waarschijnlijk, maar je hebt nooit antwoord gegeven..... of het daadwerkelijk een c4 was....
gr
Peco
Goeden avond
Ik kan de auto nu niet op de brug zetten .
Ben er en beetje ondergevrikkeld en een foto gemaakt van de bak het lijkt wel een FMX.
Mischien zit er wel een 9" difertiel op hoe is dat te zien ?
Groet André.
12 jaar
Hallo
Ik denk dat het een FMX bak is -
Groet André.
12 jaar
[quote=Mercury]nee, je aandrijfas heeft andere vertanding... ben je zeker trouwens dat je een c4 hebt,, het is wel waarschijnlijk, maar je hebt nooit antwoord gegeven..... of het daadwerkelijk een c4 was....
gr
Peco[/quote]
dat kun je toch zien aan de carterdeksel........... bovenste link.....
Ik moet hem op een brug zetten en goede fotos maken
Als de motor stationer loop maak hij wel een zoemend ratel geluid in elke stan van de bak.
Mvg André.
12 jaar
Goeden avond
Na reeds veele goede KM toch weer een probleem : Als de motor warm is en je wilt hem starten na 10 min gaat dat zeer moeilijk hij lijkt wel versmoort , en als hij een week stil heeft gestaan slaat hij ook moeilijk aan het lijkt wel of alle bezine uit de carburateur is ( hij heeft een no return valve )
Groet aan iedereen
André.
11 jaar
Ontsteking fout.....waarschijnlijk te vroeg...
gr
Peco
Daar zal ik naar kijken , je hoord het wel .
Dedankt André.
11 jaar
De ontsteking staat "heelaas " goed.
Groet André.
11 jaar
is goed bij jou een graad of 10 12 voor ontsteking?
vacuumslangen controleren, startmotor te dicht bij de uitlaat?
Alles nagezien is goed.
Hij is als de motor goed warm is , na 10km rijden en je stopt 10 min slaat hij moeilijk aan hij lijkt wel versmoort , als hij heelemaal is afgekoelt slaat hij direkt aan , na een week stilstaan slaat hij weer moeilijk aan ( geen versmoort effekt ) de cabeurateur is leeg .
Groet André.
11 jaar
na een week, okay, maar na 10 minuten, lijkt op vaporlock, dampvorming in je benzineleiding...
Heb op de benzine leiding over het blok na de pomp een isolatie aangebracht .
André.
11 jaar
Vandaag
heb ik de onsteking weer na gegaan, vroeger zetten , laater, het blijft moeilijk starten , zou het niet de vlotternaald zijn ?
Groet André.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercury Cougar of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar