Ik heb een MGF uit 1999 waarbij het remlicht gaat branden wanneer ik de koppeling indruk.
Nu heb ik de pedalenbox al gecheckt en het rempedaal blijft netjes waar hij hoort als ik de koppeling indruk. Het schakelaartje blijft dus ook ingedrukt, dus dat kan het probleem niet zijn.
Iemand verder nog suggesties? Want ik ben een beetje "baffled"
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om dit te onderzoeken moet je de remschakelaar eens loshalen. Ik ken de MG niet uit mijn hoofd, dus ik weet niet of de remschakelaar wel bij de pedalen zit of in het remvloeistofcircuit.
(Als het bij de pedalen zit had je het denk ik wel gevonden, dus ik vermoed dat het een drukschakelaar is op de rempomp.)
Bedankt voor je reactie Siem.
De schakelaar zit inderdaad onder bij de pedalen.
Bij het intrappen van de koppeling gebeurt er verder niks mee.
Als ik de aarde eraf haal gebeurt er bij het intrappen van de rem en koppeling allebei niks meer.
8 jaar
Wat bedoel je met aarde?
Het systeem werkt (bij de meeste auto's tenminste) vrij simpel, als een maak en verbreek contact.
Je hebt 12 Volt aanvoer en via de schakelaar gaat deze 12 Volt naar de remlichten. Van de remlichten terug naar massa. (Eigenlijk loopt de stroom net andersom, maar dat is een andere discussie)
Dus als je een draad los haalt van de schakelaar ga je het circuit onderbreken en is het logisch dat de lampen niet gaan branden.
Wat je nog zou kunnen doen is meten op welke draad 12 Volt komt en dan is de andere draad de aanvoer naar de remlichten. Als je op deze andere draad gaat meten zul je zien dat als je het rempedaal indrukt er ook 12 Volt op komt te staan.Nu haal je de draad los en gaat meten wat er gebeurt als je de koppelingspedaal indrukt.
Ben benieuwd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je MG F of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar