close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mini Cooper: Oliedrukprobleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 115 PK

Bij deze auto gaat het oliedruklampje branden met stationair draaien. Geef je gas dan is het lampje direct uit. Oliedruk stationair zit ongeveer op 0,75 bar. Ligt de druk onder de 0,8 bar dan zou de schakelaar een signaal moeten doorgeven (wat hij dus blijkbaar ook doet). Zou er iets met het olieverversen mis gegaan zijn? Ik zou niet weten wat. De auto heeft wel 92.000 km. gelopen. Zullen toch niet al de lagers te dun zijn?

Wim.

Geplaatst door

Jansonius (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit de olie er al lang in?
of is er te dunnen olie ingegaan.
ik weet niet natuurlijk maar je weet nooit.
als je lagers versleten zouden zijn dan zou je dat met een warme motor wel hoor dan moeten ze toch tikken.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

We headden de olie net ververst met 10W40. Ik heb daarna (voor uit te proberen) 10W50 gebruikt. Probleem blijft hetzelfde.
Wim.

Jansonius 0
badge

18 jaar

wim dan zou je denken dat er toch stationiar teweinig druk is.
ik weet niet wat er voor geschreven wordt.
anders moet je eens in voormeren bij de dealer wat er loos kan zijn of wat je er aan kan doen.
ik neem aan dat je niet de enigste bent met dit probleem.
weten zei ook niks dan moet je zelf gaan zoeken.
kun je de overdruk klep nog in stellen of ver anderen door een ring er tussen teleggen.
we hebben vroeger zo n probleem gehad met een simca daar heb ik toen ; omdat je er makkelijk bij kon; een ring bij de veer gelegd zodat op die manier de druk hoger werdt en dat ging prima al weet ik dat het niet de manier is maar ja je probeert meestal van alles.
een andere optie is dat je ergens zoveel olie weg loopt dat je druk telaag is.
dan denk ik aan olie sproeiers of zo.
we hebben een keer een golf gehad een turbo die had water slag gehad en de drijfstang was krom; alle; daardoor waren de sproeiers voor de koeling van de zuiger bodem afgebroken nou en toen hadden we ook stationiar geen olie druk meer.
ik weet dat het voor jou geen echt antwoordt is maar misschien kun je er iets mee.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Er zit een defect oliefilterhuis in, deze vervangen door een gemodificeerd exemplaar en het probleem is over.

TesT 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini Cooper of stel zelf een nieuwe vraag.