Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Mini Cooper uit 2010.
Auto start (in dit geval met een warme motor) goed, maar valt vervolgens direct uit (zonder te stotteren). Dit blijft zich herhalen (de auto start goed, maar valt na 2 a 3 seconden uit). Na ongeveer 10x ben ik ermee gestopt. Zinloos.. Motorlampje brandt inmiddels ook.
Een aantal uur later, nadat de motor is afgekoeld, heb ik opnieuw een poging gewaagd. Auto start goed, heeft weer kracht, maar het motorlampje brandt nog steeds. Hij is dus uit te lezen..
Inmiddels een afspraak gemaakt voor a.s. maandag bij de garage. Wat zou het kunnen zijn?
UPDATE: Een dag later heb ik na het probleemloos starten een klein toer gemaakt met de auto. Hij lijkt later te reageren op het gasgeven. Na vijf minuten rijden ben ik direct naar huis gegaan, want hij lijkt uit te vallen. Eenmaal thuisgekomen viel hij weer uit. Motor was iets warmer en nu wil hij weer niet starten.. Het lijkt er dus op dat hij bij koude motor prima doet en bij warme motor het opgeeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft de betreffende Mini een startstop-systeem en doet de tijdklok in het instrumentenpaneel het nog? Staat dus niet op 00.00
De mini heeft inderdaad een start-stop-systeem (deze deed al ruim een halfjaar heel raar en daarom hadden we deze uitgeschakeld.. De klok staat gewoon correct…
Heb je misschien een idee wat er aan de hand is? Heeft het start stop systeem hier iets mee te maken?
3 jaar
Bij het uitlezen kun je de codes 4A27 en/of 4477 aantreffen. Het battery management system (de intelligente batterij - accu - sensor werkt niet naar behoren (onderdeel van het start/stopsysteem).
Ook mogelijk code A559; spanningstoevoer naar instrumentenpaneel wordt zo nu en dan geblokkeerd.
Code 44E2; storing in de generator (dynamo).
Code 4293: ECU interne fout 16.
De aansluiting van de -pool batterij aan massa is wankel (spanning daalt onder 12 V).
Bij de Mini kan er ook sprake zijn van een te hoge weerstand in de plus kabel. Controleren door een verbinding te maken tussen de batterij en de zekeringdoos (met een draad).
Als er een diagnose wordt gemaakt met een tester de batterij op een lader aansluiten van ten minste 100 A.
Dit type storingen blijft overigens heel lastig.
De monteur heeft de auto vandaag uitgelezen.. Hij geeft een storing aan in de nokkenassensor… Hij heeft vandaag weinig tijd gehad en gaat zich morgen verder verdiepen.. Ik ben erg benieuwd of het de sensor is, of iets anders...
3 jaar
Is hier een oplossing voor gevonden? Ik lijk hetzelfde probleem te hebben en kom er niet uit
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini Cooper of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar