close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: 3 cilinders

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000glsi

wie helpt mij, ik kom er niet uit.vorige week begon mijn auto zomaar op 3 cil. te lopen.
het is de cilinder die het dichts bij de distibutieriem zit.
heb het volgende gedaan
-nieuwe verdelerkap
-nieuwe bougies
-nieuwe bougiekabels
-injector heeft spanning op de stekker
-injector van plaats verwisseld, hieruit bleek dat de injector wel goed werkt
-compressie gemeten, is uitstekend.
-gecontroleerd of de bougie vonkt, is ook goed.
ik kom er als leek niet uit. de motor heeft 207000 km gelopen. bij 200.000 is de distributieriem en spanrollen, en snaren vervangen.sindsdien bromt de motor erg in het 3000 toeren gebied, er boven of er onder liep hij goed.
- nog even de stekker van de lambda -sonde los gehad, toen wou hij helemaal niet meer stationair draaien.stekkertje weer vast gemaakt en accuklem poosje los gehad. loopt nu weer mooi stationair, zonder vreemde bijgeluiden of zo ,alleen wel op drie poten!
wat kan het nu nog zijn? mischien de krukas sensor?(trouwens waar zit deze??) of zou het aan de distributieriem kunnen liggen (mischien niet goed geplaatst?wie o wie kan mij helpen? bij voorbaat dank
met vr groet

Geplaatst door

bribir (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

loopt de motor alleen stationair op 3 cilinders of op toeren ook ?
en heb je toen je de injector ook de aansturing mee verwisseld.

of de motor ecu zelf misschien? (zelf ooit gehad)
De krukashoeksensor zal het alleszins niet zijn daar iedere cilinder op deze sensor draait, je zal moeten zoeken naar iets dat enkel op deze ene cilinder terugslaat, bv de ontsteking na de stroomverdeler, de injector (vervuiling of zijn sturing), of de motor zelf
(valse lucht, een lekkende egr-klep,...)

wim12199 0
badge

17 jaar

Hmm lijkt op een onstekings module of een ecu maar wordt bijde een kostbaar plaatje. Je krukas sensor zit achter je distriburtie riem als het goed is zal je 2 draden naar buiten zien komen uit 1 van die kappen die zijn voor je krukaspositiesensor maar daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen want dan zal hij starten op je onstekingsmodule. Even laten uitlezen en je weet het meestal wel.

br0ns 0
badge

17 jaar

hij loopt zowel stationair als tijdens het rijden op 3 cil.toen ik de injector heb verwisseld, heb ik niet de stekker ook mee verwisseld, bedankt voor de tip dit ga ik morgen even proberen.henk wim en bruns bedankt voor jullie reactie............ik laat wel weten hoe dit afloopt
met vr.groet

bribir 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.