Geachte mede gebruikers,
deze week op een mooie sneeuwerige dag in mij auto gestapt, gestart en alles werkte.
nu dacht ik laat ik even mijn voorruit sneeuw vrij maken, zo gedacht zo gedaan.
nu stap ik terug in mijn auto en kom tot de conclusie dat mijn aanjager alle dienst weigert, waar die het nog deed bij het starten.
het eerste wat in mij op kwam was de zekering, wat dus af te strepen is die zijn allen goed en heb uit voorzorg er maar meteen een nieuwe in gezet.
vervolgens de kachel motor eruit gehaald en getest op 12V, kan eveneens afgestreept worden die doet het ook.
dus eens gekeken naar de kachelweerstand, [url=http://postimage.org/image/wwx1xgxfb/][img]http://s7.postimage.org/wwx1xgxfb/037.jp...[/img][/url]
deze opengemaakt een bypass gemaakt maar nog steeds niks.
hierbij moet ik nog even vermelden dat zowel airco en warme lucht in mijn auto electronisch word aangestuurd.
[url=http://postimage.org/image/ivpnpnj93/][img]http://s7.postimage.org/ivpnpnj93/001.jp...[/img][/url]
ik ben dus zo ongeveer door mijn lijst van verdachte oorzaken heen en zit nog in de kou.
wie heefd nog een idee, wat zie ik over het hoofd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt er wel spanning op de kachelweerstand? heb je dat gemeten?
Er zit normaal gezien via een relais constante spanning met contact op aan de ventilator zelf, meet eens met een voltmeter of er 12 volt op zit.
De display stuurt massa naar de kachelmotor via een transistor (kachelweerstand dus), in de hoogste stand gaat de massa rechtstreeks naar de ventilator.
Aan u om te bepalen welke kant er niet aan de ventilator toekomt
nou.. ik heb geen volt meter.
maar alle standen doen het niet,
ik heb die kachelweerstand uit elkaar gehad en er een draad tussen gezet.
dus zou ie ten alle tijden stroom moeten krijgen, maar ook dat mag niet baten.
ik heb de kachelmotor eruit gehad en op stroom gezet en die doet het wel.
zou dit aan het relais kunne liggen? of zouden er dan meer intrumenten weigerren ?
verder doet alles in de auto het gewoon.
11 jaar
zonder voltmeter of spanningzoeker valt er ook weinig te meten.
Er zit geen relais tussen die ventilator alleen een halfgeleider spanningsregelaar, als je daarvan de verkeerde twee draden aan alkaar legt zal de ventilator ook niet draaien, wat er wel gebeurt is dat de electronische sturing van de clima uitfikt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar