is de 1.8 gdi motor die in de spacestar zit een betrouwbare motor?? of kan ik dan beter voor een eenvoudige 1.3 kiezen???
en waar moet ik op letten bij een aankoop van een spacestar, bijvoorbeeld distrubutie bij hoeveel kilometers??
alvast bedankt ..Groet Fred.C
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vergelijk de gegevens even op www.autoweek.nl hier kun je de verschillen bekijken per merk.
Onder de catogorie (autogids) en daarna (alle merken)... daarna kan je vergelijken.
Persoonlijk zou ik ik voor een 1.8 GDI ( rond de 100.000 km ) gaan omdat het een vlotte motor is die maar iets meer verbruikt dan een 1.3
Een 1.3 hoef je ook geen caravan of een beetje zware aanhanger achter te hangen.
Dan het laatste punt, ik zou als het mogelijk is voor een Galant station gaan en heeft ook veel ruimte... waarom, hierin zit een japanse versnellingsbak.
De Space star heeft een Franse versnellingsbak, weet niet of die degelijk zijn maar gezien de autoweek tevredenheids trophe staan alle Franse merken onderaan.
Volvo heeft een aantal jaren de GDI motor in een S/V40 gehad. Het grootste probleem daarbij was dat hij last kon hebben van koolvorming. Wij hebben er 1 als huurauto gehad en geen probleem mee gehad. Ik vond dat ding snel. Wij hebben een keer de kop er af gehaald en het duurde een tijdje dat het alleemaal weer lekker liep.
Vooral stationair was in het begin een probleem. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat mitsubishi gestopt is met deze motor. De reden schijnt te zijn dat wij ten opzichte van Japan andere brandstof hebben.
Kijk anders op het forum onder GDI motor.
Mocht ik mogen kiezen zou ik een 1.6 benzine kopen of een 1.9 diesel (het leukst om mee te rijden).
De 1.3 is ok (zelfs met Renault-versnellingsbak) maar rijdt nogal slapjes.
Met de gdi-motoren zijn wel nogal wat problemen ivm vervuiling (koolaanslag), af te raden dus.
Bij iedere motor van Space Star wordt de distributieriem om de 90000 km vervangen.
bedankt mensen voor de reacties....het is een eenvoudige en hopelijk en betrouwbare 1.3 geworden...
nu veel mij wel op dat de eene 1.3 een soort spagetti inlaatspruitstuk heeft en de ander een normale recht toe aan spruitstuk heeft enig verschil bekend??
gr. Fred
17 jaar
Deze met het zogenoemd "spaghettispruitstuk" is een jongere en verbeterde motorversie, deze heeft geen delcokap meer en heeft hydraulische klepstoters.
hoi wim hoe is de motor op zich zelf ? verdeler en rotor heb ik v/d week al vervangen dus daar geen probleem voorlopig...kleppen hoe vaak stellen? moet binnekort toch distributie vervangen (85000) op de teller zodoende..maar zijn er minpunten aan deze motor technies gezien? en kun je mij vertellen waar de pollenfilter zit ???(onder het daschboard kastje?)
gr Fred
17 jaar
Mitsubishi schrijft voor om de 15000 km kleppen regelen, doch om de 30000 km is goed genoeg.(i = 0,20 mm,
u= 0,25 mm bij warme motor), de enige minpunten zijn de stroomverdelerkap en in weinige gevallen ook wel eens een stroomverdeler zelf, anders niets bijzonders.
De pollenfilter zit achter de handschoenbak, tenminste als er airco op zit.
oke bedankt voor je reacties ga binnekort ff aan het sleutelen om de pollenfilter en de kleppen incl distributieriem te vv cq te stellen M.v.g Fred
17 jaar
De linker voor schokdemper geeft een krakend geluid. Net of deze niet goed vast zit???
Niet altijd, maar regelmatig.
Opnieuw vast zetten?
Joop Uiterwaal
Geleen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar