betreft een pajero 1998
via uitlezen stelde we vast dat de r.a. wielsensor geen signaal naar de ecu zend.
controle wijst uit dat de bedrading klem heeft gezeten en is beschadigd
kabel en sensor vervangen
meting van de wielsensors geven een perfect en evenwaardig signaal, te meten aan de ingang van de ecu
op generlei manier dwz; via de MUT tester of via het stroomloos maken zijn de storingcodes te wissen:
blijft aangeven dat de r.a. wielsensor defect is, al wijst een proefrit het tegendeel uit
ik vermoed doordat ik de storingcodes niet kan wissen het abs lampje blijft branden
het abs systeem werkt ook niet
mijn vraag: is het abs ecu defect en betreft het een hardware probleem of is de software in de ecu defect en wordt een deel van de functies niet uitoefend
kan doordat de kabel heeft klem gezeten heeft en dus kort heeft gelegen er de oorzaak van zijn dat de ecu defect is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben benieuwd Marcvan of dit probleem al is opgelost?
niet opgelost of toch wel; de klant heeft de wagen verkocht aan oost-blokkers, deze zijn bij terug geweest om uitleg en hebben het probleem drastisch opgelost :LAMPJE ERUIT ; dus wat is het probleem, ik ben niet gedient met dit soort van oplossing, maar ja de klant beslist uiteindelijk en wij deden voort
bedankt voor de belangstelling
n.b. ondertussen andere pajero met defecte abs-ecu, wel vervangen geen externe fout gevonden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar