hallo na dat mn moter eindelijk weer loopt (ecu vervangen) heb ik sinds twee weken dat mn accu en radiateur lampjes zwak branden bij stationair bij twee duizend toeren gaat accu uit en radiateur gaat heel snel knipperen?
echter als ik mijn licht aan doe dan gaat ie ook uit.
gecheckt is laad spanning stationair 14.2 volt
dynamo is gereviseert ongeveer jaar terug.
accu blijft ook gewoon vol.
iemand enig idee of ook meegemaakt?
met groet
john
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De laadspanning van 14,2volt stationair is goed .
Hoeveel toeren loopt de motor stationair ? als deze te laag in toeren loopt kan de dynamo niet goed bijladen en gaat het lampje ook aan,
aangezien het lampje bij gas geven uitgaat.
Wat betreft het radiateur lampje , zit er voldoende koelvloeistof in het systeem ? zoja dan denk ik aan een massa probleem .
controleer de massa punten eens , accu - carrosserie - motorblok.
Waarom heb je de ECU vervangen ? komt de "ruil" ECU overeen met de nummers van de oude ECU ?
hallo limbra ecu is gereviseert bij actronics omdat de auto niet meer starte,na revi starte ie wel weer en rijd weer goed toeren tal is 900 met airco 1100,massa punten zijn al aangedraait accu polen schoon gemaakt en ook weer goed vast gezet.
vloeistof is ook oke,lampje brand ook heel zwak en knippert heel snel bij meer toeren accu lampje gaat dan wel helemaal uit,echter als ik mijn licht aan zet stopt het knipperen.
zou het ook een massa punt van dynamo kunnen zijn die is nog niet gecheckt.
met groet
john
13 jaar
ok dus ,laadspanning is goed , stationair toerental is goed , ecu is gereviseerd , massa punten zijn gecontroleerd.
aangezien ik toch denk aan een massa probleem , dit kan goed in de dynamo zitten ,ook al is deze een jaar geleden gereviseerd het geeft je geen garantie
dat hij nu ook nog 100% in orde is .
Ik bedoel niet te zeggen dat je meteen je dynamo moet vervangen , maar het is wel een verdachte hierin .
Heb je er recent een andere radio in gezet? want ik heb het al eens meegemaakt bij een japanse auto dat het voor rare storingen kan zorgen .
Zitten de kabels en het stekkertje op je dynamo goed aangesloten , vast en corrosie (oxidatie) vrij ?
probeer anders eens die kabels en het stekkertje los te maken en te controleren c.q. schoon te maken , baad het niet dan schaad het niet.
Zit je ECU niet ergens achter het dashboard? Zoja, dan zou ik daar eerst gaan zoeken naar losse of beschadigde draden.
13 jaar
oke thx zover ga ik morgen ff checken allemaal,laat het weten
john
13 jaar
op je dynamo zit een grote zwarte stekker trek die er eens af maak de contacten goed schoon van zowel de dynamo en de stekker en het probleem zou al voor een groot deel opgelost kunnen zijn.
oke thx mas ga ik morgen ook doen
john
13 jaar
heb de zwarte stekker bij dynamo schoongemaakt en alle conectoren gecheckt helaas maakt niks uit.
blijft een vaag probleem denk ik
john
13 jaar
Toch denk ik aan een massa probleem , leg eens een massa kabel rechtstreeks van de accu (min-pool) naar het motorblok .
een startkabel (om te testen, dus tijdelijk) op de min klem accu en op massa punt motor.
Kijk dan of de lampjes nog aangaan als de motor draait , (leg de startkabel wel zo dat hij geen draaiende delen raakt)
oke limbra ga ik morgen gelijk ff doen ,laat het morgen avond weten
thx en groet
john
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Eclipse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar