hallo ik heb mijn auto uitgezet op dat momend geen problemen geen lampjes,toen ik na tien min terug kwam en starte sloeg hij aan en meteen weer uit,start moter ga wel rond maar slaat niet aan.
sta nu bij de garage en die melden wel benzine wel vonk maar start niet,volgende dag een telefoontje gevonden! de warmte censor,na plaatsing nieuwe probleem niet op gelost.
nu gaan ze het alarm nakijken terwijl ik al een jaar zonder rij (lees niet op accu aangesl)
maar volgens hun wel nog steeds opgenomen in de electronica,betreft een spyball alarm.
hoop dat iemand een idee heeft want de uurtjes tikken door.
greetz john
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je EN benzine hebt EN vonk moet er iets gebeuren. Al is het maar een beetje pruttelen.
Dat moet je ook op een 4-gas tester kunnen zien. Als er verbranding is (ook al is dat niet genoeg) krijg je CO en/of CO2.
Is de benzinedruk al gemeten? Of geprobeerd om de motor met start-pilot wat te helpen?
oke oldford de auto prutteld soms als garage de warmte sensor los trekt start ie gewoon,vandaar dat ze dachten het gevonden te hebben,maar bij aansluiting van het stekkertje stopt ie weer
ook met de nieuwe sensor wat ik begrepen heb licht de benzine druk op 2.8 bar.
john
13 jaar
Als de motor aan slaat met de stekker van de "warmte sensor" los, dan hoef je niet naar het alarm te kijken.
Dan krijgt de motor om de een of andere reden te weinig brandstof.
Die "warmte sensor": is dat de sensor voor de koelvloeistof temperatuur?
Is deze vervangen door een originele sensor? Is de bedrading van de sensor gecontroleerd?
de sensor is origineel vervangen maar weet niet of dit de sensor voor de koelvloeistof is,ga morgen naar de garage om te vragen laat het weten.
john
13 jaar
ze vermoeden nu het systeem relay,pffff
13 jaar
Zelfde antwoord:
Als de motor aan slaat met de stekker van de "warmte sensor" los (en blijft lopen), dan hoef je niet naar het systeem relais te kijken.
Dan krijgt de motor om de een of andere reden te weinig brandstof.
Wat gebeurt er als je de motor warm laat draaien met die stekker los? Blijft deze lopen?
Wat zijn de waardes van de 4-gas tester op het moment dat je hem op deze manier laat lopen?
En wat zijn de waardes tijdens starten met de stekker erop?
Wat voor signaal (voltage) staat er op die stekker die los getrokken wordt? Zowel los als vast?
oke ff een update.
het blijkt dat de auto de ene keer wel start dan alle waardes prima uit en weer aan prima dan tien min laten staan starten niks,ze hebben nu een stekker aangepast kunnen ze hem voledig uitlezen,dat zouden ze vanmiddag doen en laten weten maar niks gehoord,zeiden ook dat het mischien de computer kon zijn.maar dan lijkt me dat als ie loop en alles is oke dat die niet echt stuk kan zijn.
let wel ik tik aleen wat ik hoor van de garage.
groet
john
13 jaar
oke nog ff een vraag aan de specialisten hier als de auto start en ingenlampje ga keurig uit na vijf sec,mag ik er dan van uit gaan dat de computer van de auto oke is,kreeg nl een belletje dat het mischien de comp was,na doorvragen hoorden ik start gewoon en dan alles oke maar start niet altijd.
dus is nog ff een zoekwerkje denk ik..
john
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Eclipse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar