Sinds enige tijd heb ik problemen bij het inschakelen van de achteruitversnelling. Het is niet zo dat de pook weer uit de versnelling 'veert' , maar meer dat als je de achteruit probeert in te leggen de pook niet in de versnelling gedrukt kan worden. Ook gebeurt het wel dat de bak dan in de 1e versnelling staat in plaats van de achteruit. De rest van de versnellingen kunnen goed ingelegd worden. Nu heb ik in een vraagbaak van een Volvo S/V 40 een summiere beschrijving gevonden hoe je de pook kunt afstellen, maar veel wijzer word ik er niet van. (Mijns inziens zijn de Volvo en de Mitsubishi op onder andere dit punt gelijk.) Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad met een andere wagen (Opel Astra) en dat was vrij simpel af te verehelpen. Wie heeft hier enige informatie over? Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste,
de busjes onderaan de versnellingsbak, war de schakelstang met is verbonden, zijn uitgesleten, makkelijk te vervangen, als je de wagen omhoog kunt zetten
groeten
Heb vandaag de boel los gehad en bekeken. Het geheel weer in elkaar geschroefd en voíla, hij schakelt weer soepel in z'n achteruit. Maar inderdaad, er zit voor mijn gevoel wat veel speling op. Bij de volgende gelegenheid gaat er een nieuw busje op. Wordt vervolgd...
21 jaar
beste,
het zijn wel twee plastic busjes en het metalen afstandbusje dient je ook te vervangen alsmede de twee "o" ringjes
groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar