Ben van plan een auto te kopen. Auto rijdt en schakelt verder goed, maar af en toe is er een harde tik te horen als de airco aanstaat. Volgens de eigenaar vormt dit verder geen probleem, airco werkt ook prima.
Is dit een bekend probleem en wat is er hier aan de hand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk hoor je de magneetkoppeling in schakelen.
Als de compressor inschakeld wordt er door een mahneetkoppeling een metalen plaat aangetrokken die de compressor aandrijft.
Dit inschakelen veroorzaakt in meer of mindere mate een metaalachtig klak geluid.
Dit is ook te zien bij de compressor , als de plaat aangetrokken wordt gaat deze draaien.
Kijken bij het gedeelte waar de snaar overheen loopt.
Ok Dank je.
Op de een of ander manier schakelt de airco dus continu uit en dan weer in, wat duidelijk te horen is. Zal deze week even kijken als ik de auto in bezit heb.
10 jaar
Dat klopt , de airco schakeld continue , controleer even of de dikke zuigleiding wel koud wordt onder de motorkap , deze komt uit het schutbord en is van aluminium .
Dat de airco moet schakelen , is om te voorkomen dat je verdamper dicht vriest .
[quote=kaleido 1]Dat klopt , de airco schakeld continue , controleer even of de dikke zuigleiding wel koud wordt onder de motorkap , deze komt uit het schutbord en is van aluminium .
Dat de airco moet schakelen , is om te voorkomen dat je verdamper dicht vriest .[/quote]
Bedankt. Zal ik doen
10 jaar
Compressor behoort niet continu te schakelen, meestal is dit het gevolg van een te lage vulgraad.(Verdamper annex zuigdruk komen niet overeen.)
Continue is een groot woord maar hij schakeld wel regelmatig , misschien een betere woord keuze ?
Heb het idee dat het een normaal process is na er veel over gelezen te hebben. Dus 'probleem' opgelost.
De compressor wordt uitgeschakeld bij een bepaalde druk om bevriezing te voorkomen.
10 jaar
Lezen is niet hetzelfde als een fatsoenlijke diagnose te laten maken, als 10 mensen zeggen dat het normaal is, neem jij dat aan, als er 1 zegt dat is niet normaal geloof je die persoon niet.
De compressor wordt niet uitgeschakeld om bevriezing te voorkomen!! weer zo'n peperkoek verhaal.
Waarom dan wel theo , ik weet wel dat als de compressor dom doorloopt de verdamper wel degelijk dicht vriest.
Dat kan Ferrie..dan klopt er iets niet
Compressor wordt uitgeschakeld door de lage/hogedruk pressostaat.
Anti-rijpsensor zorgt ervoor dat de temperatuur altijd tegen de +3 á 4 graden celsius ligt zodat het condenswater niet kan aanvriezen, bij handmatige systemen.
De druk in verdamper bepaald dan ook gelijk de laagste temperatuur met de daarbij bijbehorende druk.
hoe lager de druk des te meer lager de verdampingstemperatuur wordt.
Dus er is een probleem ook al werkt de airco naar mijn idee naar behoren. Ik ga controleren of ik wel continu koude luchtstroom heb.
Graag hoor ik wat het probleem dan wel kan zijn.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar