Mitsubishi Carisma: Auto start niet benz pomp doet niks

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16i 16v

Vrienden van mij hebben zaterdag een carisma gekocht, en gisteren niet meer aan de praat te krijgen. hebben hem naar mij toegesleept, krijgt wel vonk op alle 4 de cilinders, als ik remmenreiniger in de inlaat spuit wil hij aanslaan, maar de benzinepomp loopt niet.
Als ik de rood/zwarte draad 12 v geeft loopt de pomp, maar dan nog slaat hij niet aan....
Kan iemand mij helpen waar ik dit moet zoeken, zit er een relais, of wordt hij direct aangestuurd door ECU/MM....., en waar vind ik die, en als de ECU de boosdoener is, kan ik die zonder problemen uit een andere overzetten, of moet die ingeleerd worden

zx9r

Geplaatst door zx9r (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Cris als je de pomp met kunstgreep laat draaien is er dan ook opbrengst bij de motor ? Tussen pomp en aansluiting op de tank zit nog een stukje slang, wil nog wel eens scheuren of los schieten.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

ja de pomp loopt maar geeft hij ook opbrengst??
gr jan

zx9r (0), 13 jaar geleden

Ben nu even op het werk, maar even een vraagje tussendoor?
De pomp moet toch lopen als je hem op contact zet, opbrengst of geen opbrengst????

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Cris ,voor de veiligheid doet hij dat ong.2 sec. Er moet ook een signaal van een toerental of een bdp sensor zijn. Stel dat je de benzineleiding beschadigd en daardoor de motor stopt dan stopt ook de pomp. Heb je ook de botsknop getest als deze onder de motorkap zit? Rood rubber kapje . We horen vast meer. Succes

zx9r (0), 13 jaar geleden

net de leiding losgehad van de header, en als ik de pomp laat draaien komt er een mooie volle straal benzine uit....
Hele motorcompartiment nagezocht, geen botsknop kunnen vinden....
Wordt de pomp direct vanuit de ECU gestuurd, of zit daar nog een relais tussen, en waar kan ik die vinden?

Er zit trouwens wel een CEL???? aftermarket alarm op, misschien is dat de boosdoener.....
Ik blijf zoeken, maar als iemand nog een idee heeft , hoor ik dat graag

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Die veiligheidsknop schakelt alleen die pomp af. Die startblokkeerders geven vaak problemen, zoek de verbindingen op die zijn doorgeknipt en SOLDEER ze 1voor 1 weer aan elkaar. Je kan er later als je de oorzaak gevonden hebt weer veranderen.Doet die pomp het ook even als je alleen het contact aan zet.? Groeten. Begin met de pompbedrading , je weet de kleur.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dan worden de injectoren ook niet aangestuurd , want hij loopt op remteinger dus BRANDSTOF probleem maar als je de pompt bekrachtigd en benzine er uitkomt loopt hij nog niet dus blijft ook over de injectoren, vermoedelijk toch het alarm wat storing geeft ,
koppel de accu eens even los helpt wel een dan reset de boel zich soms
succes jan

zx9r (0), 13 jaar geleden

even een update
Injectors krijgen spanning, maar volgens de tekening wordt de massa gestuurd via ECU
dus ik verdenk nu of de antennering, of de ECU, beide kan ik niet uitlezen/programeren, dus vandaag naar de dealert gebracht..
Als oplossing komt laat ik dit horen

zx9r (0), 13 jaar geleden

De auto is gekocht met 2 sleutels, waarvan later bleek dat de verkoper 1 sleutel niet hed ingeleerd..
gevolg auto starten met de verkeerde sleutel, en hele computer op tilt....
Dealer heeft de computer opnieuw ingeleerd met beide sleutels , en auto loopt weer als een nieuwe

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

nou de hele comp optilt dat geloof ik niet , nals hij de sleutel niet herkent geeft hij bepaalde dingen niet vrij,
maar als u het met de juiste sleutel had gedaan dan zou hij wel aanslaan, maar probleem opgelast en dat is het belangrijkste
gr jan

Bullet (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je teveel pogingen de motor probeert te starten met een sleutel die niet ingeleerd is in de ECU, dan springt de ECU "op slot". Je moet dan de auto volgens mij minimaal 4 uur op contact laten staan, de ECU wordt dan weer vrijgegeven en je kunt met de oude sleutel meteen weer starten en eventueel de niet ingeleerde sleutels inlezen. Als de ECU dus "op slot staat" kan je dus ook niet meer met de wel ingeleerde sleutels starten, je kunt met je diagnoseapparatuur wel in de ECU komen, maar het gedeelte waar je de sleutels inleerd is dan ook softwarematig geblokkeerd. De betreffende garage die de boel hersteld heeft, heeft de tip van mij gehad, is een bekende van me.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.