Hallo,
Ik heb een Mitsubishi Colt 1.3 1995. De auto slaat steeds af tijdens het rijden nadat het een paar keren gestotterd heeft. Ongeacht de motor warm of koud is, ongeacht hoe hard ik rij.
En als ik daarna direct wil starten (of rijdend of stilstaand) dan start het niet. Dan moet ik ongeveer 20 seconden wachten. Ik moet wel erbij melden dat telkens als het afslaat hoor ik zo'n "relais geluid" onder de achterbank.
Ik heb tot nu toe de volgende onderdelen vervangen:
- Bougies;
- Bougiekabelset;
- Verdelerkap;
- Rotor;
- Lambdasonde (-sensor);
- Brandstoffilter.
Ik weet me geen raad meer. Ik denk dat ik eind van de week langs de mitsubisi dealer ga om uit te laten lezen.
Wie kan mij in de tussentijd raad geven?
Bij voorbaat dank voor het lezen van dit bericht
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brand er een lampje?
Dan ff uitlezen.
Misschien je krukassensor defect.
Nee, CHECK ENGINE lampje brandt niet. Brandt wel tijdens het starten natuurlijk
12 jaar
Zou de krukassensor eens doormeten. Als die kapot is hoeft de auto geen foutmelding te geven.
Doet de auto het warm en koud?
12 jaar
Yup, maakt niet uit of het warm of koud is.
12 jaar
idd, nokkanaspositiesensor. Bij mijn 2002 space star was dit echter wel uit te lezen, maar engine check lampje brandde niet. Gewoon uitvallen tijdens rijden, bij mij was het wel bij warme motor.
12 jaar
als je geluid hoort onder de achterbank denk ik eerder aan een defecte brandstofpomp...
Is een defecte brandstofpomp ook uit te lezen? of moet je dat zelf uit zien te vinden??
12 jaar
niet uit te lezen,echter is wel de opbrengst te bekijken als hij is afgeslagen. Zodra hij stotterd en afslaat direct leiding los en starten. Hier moet een flinke straal uitkomen. Haal wel eerst de bank weg.
Dus als ik geen straal zie houdt dat in dat de brandstofpomp defect is?
12 jaar
als je wel 12 op de stekker meet lijkt het daar wel op ja. Ook in combinatie met het stotteren...
ok, dus zoals ik het begrijp:
- eerst achterbank weg;
- daarna rijden, en bij stotteren leiding loskoppelen;
- als er een flinke straal uitkomt houdt dat in dat de brandstofpomp goed werkt.
????
12 jaar
liefst bij afslaan slang los (aanvoer vanaf pomp naar filter) en starten. Geen straal=pomp kapot. Let ook op het zoem geluid van de pomp. Pomp maakt dit geluid ook als de auto op contact gezet wordt.
ok, ik ga het proberen. ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen
12 jaar
Hallo ben ik weer,
Ben langs de mitsubishi dealer geweest om te laten aflezen. Diagnose: Aflezen mislukt, geen communicatie >:-(
Blijkbaar iets aan de hand met de ecu ofzo dat er geen communicatie mogelijk is. Heb dus voor niets 35 EURO betaald. Ieder geval, ik heb maar laatste poging gedaan: Ik heb ontsteking vervangen door een ontsteking van een andere mitsubishi colt 95. En nu rijd het perfect. Ik denk dat ik het effe een week aan kijk voordat ik kan zeggen dat het probleem 100% opgelost is. Dus mijn conclusie: Stotteren kwam door oude bougies en/of bougiekabels en/of roter. Het afslaan door een defecte ontsteking.
Dus wat ik in totaal heb vervangen is: bougies, bougiekabels, roter, verdeelkap, ontsteking, benzinefilter, lambdasonde. En ik heb voor de zekerheid injectiereiniger gebruikt door bij een lege tank eerst de vloeistof helemaal erin gooien, daarna tanken).
Ik laat over een week weten of de auto het nog doet.
Jullie allemaal bedankt nog voor de suggesties.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar