Geautomatiseerde handgeschakelde transmissie van colt 1.3 lijkt soms het spoor bijster.
Soms lijkt het net met optrekken dat hij elke keer uit de versnelling springt.
Bij het terugschakelen bij gaspedaal dus los soms toeren verhoging spring hij met gang een versnelling lager.
Heb nu poosje handmatig geschakeld daarna weer in de stand A nu weer geen last gehad.
Is mij nu al de derde keer overkomen deze week wat zou dit kunnen zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk de software van de bak opnieuw in laten lezen, is bij mij ook gedaan met succes.
Nou software was inderdaad niet meer goed. diverse codes waarvan er 1 zelf heb uit kunnen lezen P1710
Maar de clutch actuator bleek kapot te zijn (schakelrobot) praten ze over.
Al met al een vrij dure reparatie van een 800 euro.
Maar wel zeer snel en coreckt geholpen door jubbega uit meppel mitsubichi dealer
9 jaar
Heb je het al laten maken?Is het probleem opgelost.Ik heb zelf ook nogal wat last gehad met dezelfde klachten,een 1.5 motor.Uit 2004
Heeft de garage het wel meer meegemaakt?
Dank voor je antwoord.
gr.Eric
9 jaar
Ja Eric heb het laten maken. Na het een en ander gecrontoleerd te hebben kwamen zij bij de robot uit.
weet niet of hun dat eerder meegemaakt hebben want zoveel automaten rijden hier niet van.
En weet ook niet of jou auto uit 2004 wel dezelfde automaat heeft. maar deze automaat schakeld weer perfeckt
Gr.Van Dijk
9 jaar
Hallo Luuk,bedankt voor je reactie.Zelfde automaatbak als jij;kan dus ook handmatig.momenteel is de klacht weg,maar enige malen meegemaakt dat hij niet in de versnelling wilde,of erg onrustig schakelde met veel toeren en kabaal.Wegenwacht is er ook wel bijgeweest.
Nu rijd hij weer goed,maar volgende keer zou de robot toch de oplossing kunnen zijn.Storingen treden niet in de A-stand op.
gr.Eric
9 jaar
Hoi Eric en Luuk, ik wil even bedanken voor bovenstaand gesprek. Ik heb eigenlijk exact dezelfde problemen met mijn Colt uit 2004 1.3 (46-PF-TT)
De problemen zijn niet constant en verschillende garages (citroen en peugeot, want in de buurt) hebben geen duidelijke conclusie kunnen trekken.
Wat mij nog wel opvalt is dat als ik problemen heb rond de eerste versnelling en achteruit rijden, horten en bonken, het opnieuw starten van de motor ook vaak helpt. Dus van het contact af, sleutel eruit en weer starten. Dit kan natuurlijk niet tijdens het rijden, maar dit gebeurt dan ook vaak bij het inparkeren.
Ook heb ik regelmatig wanneer ik een aantal kilometer 80+ km/u heb gereden bij het afremmen (uitrollen in versnelling) dat de auto (te) laat terugschakelt en keihard in de lagere versnelling 'slaat'
Morgen ga ik overleggen met een mitsubishigarage. En 800 Euro bij elkaar sprokkelen ...*huilie huilie*...
9 jaar
Oh en aanvullend... De schakelrobot/computer (?) is vorige maand opnieuw ingeleerd, dit heeft niet geholpen. Tevens is de APK gedaan, ging ie met vlag en wimpel doorheen.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar