Na volgetankt te hebben en na 250 km gereden te hebben staat de benzinemeter nog altijd op vol.
Volgens mij blijft de vlotter hangen of wie weet wat kan het probleem zijn ?
Groetjes Huub
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor die tijd , zakte hij wel eerder ?
Dan maakt de kabel naar de tankvlotter ergens onderweg massa.
Ik denk dat het voor die tijd wel goed werkte....
Kan zijn dat hij de auto net heeft bv. hans , vandaar de vraag.
Maar vlotter zou kunnen blijven hangen , weerstandselement defect , bekabeling niet in orde , meter in het dashbord als zodanig niet goed of slecht contact in de klok.
Een aantal van de vorige antwoorden kun je wel vergeten want dan slaat de meter niet uit!!Alleen wanneer ie onderweg ergens massa maakt gaat ie geheid op vol!!
de benzinemeter heeft het altijd goed gedaan , alleen na de laatste tankbeurt heb ik hem vol getankt tot er niks meer in ging .
Nu heb ik er zo`n 280 km mee gereden en hij staat nog op vol .
Ik heb onder de bank de beschermdekseldeksel van de vlotter afgehaald en de plug los gehaald , de meter bleef nog op vol staan nadat ik hem op contact had gezet ging de meter langzaam omlaag .
Eenmaal op 0 heb ik de plug weer ingestoken en toen ging de meter weer op vol snap er niks van .
10 jaar
Meneer biewke schrijft dat hij onderweg ergens massa maakt , maar dan zou hij dat ook doen als de stekker er uit is , volgens hem de enig juiste verklaring , ik denk dat het tankelement defect is , deze is met een multimeter door te meten , element demonteren en het vlotterelement op en neer bewegen en kijken of de weerstand evenredig mee beweegt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar