👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Deze auto heeft op belasting aan de 4-gas test een CO waarde van 10% en hoger en de lambdawaarde zakt onder het meetbereik.
Wanneer de auto stationair loopt is de lambda waarde rond de 1,000 en de co waarde 0,01 tot 0,02.
Dit alles wanneer de auto warmgedraaid is, met een koude motor is de co waar ook stationair erg hoog!!
Er wordt gewoon veel teveel benzine ingespoten.
De temperatuursensor is gecontroleerd en schoongemaakt, en die geeft goede waardes.
De lamba is vervangen voor een nieuwe (BOSCH)
De katalysator is vervangen.
Het gasklephuis is schoongemaakt.
De luchtmassameter is vervangen.
Het probleem blijft, tot nu toe kon niemand er iets nuttigs over zeggen.
Alle suggesties zijn welkom, bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
CO bij een koude motor zou ik me (nog) niet druk om maken. Iedere auto van elk merk produceert dan CO.
Welk merk lambdasonde zat er origineel in?
Wat voor signaal meet je van de lambdasonde stationair en bij verhoogd toerental?
Weet je alle getallen van de 4-gas test nog? (Co, Co2, Hc, O2 en lambda-getal). Plaats die dan eens.
Er zit nu een orginele mitsubishi lambda in, die er in zou moeten zitten, en het is hetzelfde.
Co loopt naar 10% en hoger (de meter uit)
Co2 blijft normaal
Hc ook dacht ik
O2 zakt helemaal naar beneden
en lambda zakt ook onder een meetbare waarde. onder de 0,70
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar