Hallo.
Probleem met mijn Trouwe Carisma
Motor loopt met horten en stoten op benzine en op lpg. Zo erg dat er bijna niet mee te rijden valt. En dan is het in eens weg loopt weer prima en dan in eens weer een hikje af en toe. Dit wisseld af. Met koude en warme motor maakt geen verschil. Verbruik neemt extreem toe bij slecht lopen. soms storingslampje een paar seconden.
In de garage konden ze niets vinden wel ff bougies en kabels vervangen maar dat mochyt niet baten. Bij mitshubishi garage aan de computer gehangen. Leverde niets op. Ze wisten het niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toegenomen verbruik wijst op een probleem met het signaal van de lambdasonde.
Kan een defecte sonde zijn of een lekje in de uitlaat dat het signaal beinvloedt.
4-gas meting kan opheldering geven over wel of niet lek zijn van de uitlaat.
Ik heb ook en soort gelijk probleem ... ik heb een VIALLE type CU 01 gassysteem ..Carisma 1.6 GL 1997..
Van het een op het andere moment viel mijn motor uit en kreeg hem heel moeilijk aan de praat ..
Het duurt heel lang voordat hij eindelijk aanslaat en het lampje van de gasinstallatie gaat niet aan ( kan dus niet handmatig overschakelen naar benzine) wanneer ik mijn contact aanzet .
Wanneer hij eindelijk aanslaat, draait de motor met horten en stoten( alsof hij wisselt van 4 naar 3 cylinders) het duurt dan ook heel lang voordat hij een goede afstelling heeft om over te schakelen naar gas...
Volgens de ANWB zit er waarschijnlijk een storing in de bekabeling,maar kon verder niets voor mij doen..
Wie kan mij aan een evetuele schema helpen van deze gasinstallatie..?
En is er iemand die mij een beetje opweg kan helpen om dit probleem op te lossen ..
Alvast bedankt en zie alle hulp graag tegemoet ..
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar