close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: Constante snelheid schokt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GDI

Hallo,

Mijn Carisma schokt wat als ik op een constante snelheid rijd. Hoe lager de constante snelheid hoe meer hij wat schokt. Bij 50, 60 of 70 valt het erg op.
Bij 80 Km/u nog nauwelijks en op de snelweg helemaal niet meer.
Als je 50 rijdt en bijvoorbeeld een beetje gas geeft dan schokt hij ook niet meer.

Wie weet wat dit kan zijn?

Alvast bedankt en een goed uiteinde allemaal.
Marco

Geplaatst door

Soeplepel1972 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vervuild gasklephuis is een optie.

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Paar nieuwe bougies?

tekkel30 0

10 jaar

Dank voor jullie reacties

Zojuist heb ik het gasklephuis gereinigd. Dat was trouwens ook wel nodig maar heeft het probleem niet opgelost.
Wat ik trouwens niet heb gemeld is dat hij ook een wat te hoog toerental (kan) hebben. Ook als ik schakel en de koppeling een tijdje houdt ingetrapt zakt het toerental niet helemaal.

Zouden het inderdaad de bougies kunnen zijn? Deze kosten nl nog al wat.

Ik heb ook ergens iets gelezen over opnieuw inleren. Is dat ook van toepassing na het reinigen van het gasklephuis of niet? En zo ja hoe moet dat dan?

Soeplepel1972 0

10 jaar

controleer de electrode afstand van je bougies en dan zou je de ECU kunnen resetten.
ik doe het namelijk zo:motor warm draaien dan plus accu eraf voor 10min.
pluspool na 10min weer aansluiten en motor 10min stationair laten lopen daarna ga ik een stuk rijden.

tekkel30 0

10 jaar

Dank voor je reactie, ik ga dat morgen meteen uitvoeren voor ik moet werken.

Soeplepel1972 0

10 jaar

Oke, ik heb het bovenstaande uitgevoerd. Electrode afstand is goed.

Het uitvoeren ging als volgt: Eerst warm rijden, even stationair laten draaien toen ik stil stond en vreemd genoeg daalde het toerental naar een 800/900 (warme motor). Later vond hij hem weer op 1600/1700 toeren.
Accu pluspool eraf voor 10 minuten en vervolgens 10 minuten stationair laten draaien. Tijdens die 10 minuten bleef het toerental op 1600/1700.
Daarna een stukje gereden.
Bij terugkomst alles weer ingesteld, radio, klokje, boordcomputer.
Toen viel mij op dat als ik het contact aanzet de toerenteller omhoog springt naar ongeveer 1100. Terwijl de motor dus nog uit staat.


Update 1 dag later:

-Toerenteller springt niet meer omhoog als hij slechts op contact staat. Wellicht was de ECU nog niet goed ingeregeld?
-Schokt nog steeds bij constante snelheden.
-Toerenteller draait stationair te veel toeren.

Soeplepel1972 0

10 jaar

Je zou een flesje injector cleaner kunnen proberen.

tekkel30 0

10 jaar

Inmiddels heb ik eerder een flesje cleaner naar binnen gegooid en vandaag de bougies vervangen. Dat laatste was ook wel nodig. Ten eerste zaten er geen iridium bougies in en ten tweede waren ze heel hard aan vervanging toe.
Maar goed, het probleem met het schokken op constante snelheid (onder de 100 km/u) is verbeterd maar nog niet helemaal over.
Heeft iemand nog ideeen?

Dank,
Marco

Soeplepel1972 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.