Mitsubishi pajero: controle gloiebougies

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5td

hallo

in de morgen start de pajero slecht maar als de motor warm is helemaal geen probleem meer. Zouden dit de gloeibougies zijn of de accu. op wat voor manier zou je dit kunnen oplossen . heb al een multimeter aangeschaft maar nu??
En oja Wim ik heb je raad opgevolgt wat betreft de kardan as en hij staat weer bij de garage om hem goed afte stellen.

tot mails

baxi38

Geplaatst door baxi38 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Pajero? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

teunissen (0), 16 jaar geleden

eerst kijken of dat de gloeibougie wel spanning krijgen tijdens het gloeien.
Vervolgens één voor één de draad los halen en de bougie controlen of hij nog
een weerstand aangeeft via de zelfde multimeter.
Als hij geen weerstand geeft is de desbetreffende bougie stuk.
Succes.

baxi38 (0), 16 jaar geleden

[quote=teunissen]eerst kijken of dat de gloeibougie wel spanning krijgen tijdens het gloeien.
Vervolgens één voor één de draad los halen en de bougie controlen of hij nog
een weerstand aangeeft via de zelfde multimeter.
Als hij geen weerstand geeft is de desbetreffende bougie stuk.
Succes.[/quote]
hoi teun

erg bedankt maar ik weet alleen niet hoe ik die spanning moet meten en waar moet de multimeter precies op staan Wisselspanning toch maar op welke En waar ik moet meten .er zit nl wel zo'n ijzeren strip die verbonden is met alle gl bougies en op een van die punten zit een elektra draad.
Als je wilt kan ik ook een foto erbij toevoegen hoor.
De accu slaat wel goedgenoeg rond alleen s'morgens start ie vreselijk....

alvast erg bedankt
rien

teunissen (0), 16 jaar geleden

Ik ken de Mitsubishi niet, maar waar die draad zit moet inderdaad de spanning meten.
Een auto heeft een gelijk stroom van 12 volt, dus je moet de multimeter op 20 volt gelijk spanning zetten.
De plus draad op de draad die aan de gloeibougie's zitten en de min op de motor.
Vervolgens laat je iemand starten ( Gloeien) en dan moet de meter ongeveer 12 volt aan wijzen.
Je kunt de meter controleren op de accu.!
Heb je dan spanning , dan is de gloeischakeling goed.
Als je daar geen spanning hebt, kijk je eerst of je weer stand hebt over de draad( de aansluiting waar je ook de spanning meet) en de motor.
Het Contact dan wel uitzetten. De multimeter moet dan staan op 200 ohm.
Heb je niets geeft hij 1 aan, als de bougie goed is geeft hij een een bepaalde waarde aan.
Maar dan moet je gaan zoeken welke stuk is, dan moet je de strip er afhalen en de bougie's éen voor één
meten, ook met de 200 ohm knop.
Diegene die dan 1 aangeeft is stuk.
Teunissen

HenkP (0), 15 jaar geleden

De strip eraf halen en met een testlampje alle bougies aflopen.
Lampje met de ene kant aan de plus van de accu en de andere kant op de gloeibougie.
Geen licht, bougie defect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.