Ik weet het verschil niet tussen fuseekogel en/of stuurkogel.
Mijn voorremmen zijn schijven van vervangen, blokken van vervangen, (achter ook) nog steeds trilt t tussen de 90 -60 km/h. Irritant. Nu is het zo dat bij stilstand links/rechtsdraaien van stuur ik een knak hoor. Mogelijk zit er ruimte op fuseekogel/stuurkogel. Alvorens ik de garage de gelegenheid geef mij een poot uit te draaien: kan dit de oorzaak zijn dat t trilt bij het remmen? Kan dit kromme remschijven veroorzaken doordat er meer speling op zit? Of heeft de garage gewoon geen goed werk geleverd? Bij rechtuit rijden geen trilling in stuur. trekt niet naar rechts/links dus volgens mij kan ik kromme aandrijfas/ kromme velg uitsluiten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trillingen bij remmen komt zeker voort van de remschijven, ofwel zijn de remschijven krom ofwel zijn de remschijven niet goed gemonteerd(bv. roest tussen schijf en naaf) ofwel zit er speling op het lager van het wiel ofwel zit er speling op de stuurinrichting. Het is wel zo bij de galant van die jaren een vrij frequent probleem dat er speling zit op de stuurgewrichten aan de kant van het stuurhuis zelf, alsook dat er zich regelmatig speling bevindt aan de fuseekogel (wagen opheffen aan carosserie met wiel gemonteerd, en koevoet onder wiel steken en lichtjes naar omhoog heffen, dan voel je dat). bij dit laatste is er trouwens een campagne geweest van het merk zelf om deze bij speling gratis te vervangen. Die laatste 2 items zijn zeker niet de reden van trillingen bij het remmen
okay, duidelijk antwoord. Bij de uitgebreide zoekactie bleek het wederom om kromme remschijven te gaan. Ditmaal geen B-lijn maar gewoon originele schijven gemonteerd. Hopenlijk is dit een blijvende oplossing. Denk t wel daar vorige schijven reeds 145000 km mee gaan. Fuseekogels zijn gecontroleerd. Linksvoor zat een heel klein beetje speling op maar echt niet bijzonder. Wel zat er op de spoorstang een beetje speling waardoor de knak is ontstaan. Niet gevaarlijk oid volgens garage maar op termijn wel vervangen. kosten: 61 euries ex montage van een uur. Netjes toch? Waar dient een fusee kogel trouwens voor?
Omdat de fusee (het stuk waar alles op gemonteerd zit)moet kunnen draaien in alle richtingen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar