In onze werkplaats staat bovengenoemde Mitsubishi. Het betrefd een uitvoering met 4G37 motor. De ontsteking werkt. De bougies vonken. Maar er is geen injektor signaal. De motor gaat goed rond tijdens starten en de compressie is in orde. Heeft deze auto een bdp sensor oid. Of komt het signaal van de ontsteking ? Heeft iemand misschien elekrische schema's ? Of kan iemand ons op een andere manier helpen ? Als ik zo op dit forum lees zijn de stuur aparaten voor injektie/ontsteking zwakke punten bij dit type. Waar zit het stuuraparaat eigenlijk ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De bdp zit in de stroomverdeler, die zowel via de ecu de ontsteking en injectie sturen.De motor ecu rechts van de chauffageblazer.De ecu is inderdaad een zwak punt bij deze wagens.Hoe is deze wagen in panne gevallen(stilleggen en niet meer starten of al rijdend)? Komt er 12v spanning permanent op de injectoren? Is de benzinedruk ok? Het zou natuurlijk het best zijn dat je de ecu laat uitlezen met mut3!
Wij zijn geen mitubishidealer. Er staat wel 12 volt op de injektoren als het kontakt aanstaat. Auto is rijdend weggezet en wilde een paar weken later niet meer starten. Brandstofdruk is ongeveer 2 en half a 3 bar.
Heb je dat gemeten met de stekker los dat er 12 volt op de injectoren staat?
Anders moet je eens meten hoeveel spanning er op staat tijdens strarten met alle stekkers er op.
Heb je ook gemeten of de injectoren wel aan massa worden geschakeld.
Hans
Met stekker los op bijde aansluitingen 12 volt. injektor aangesloten geen signaal op de scoop waarneembaar tijdens starten, ik denk dat injektors niet aan massa geschakeld worden.
hoi
klinkt inderdaad dan wel als een Ecu probleem. Heb een paar maanden terug ook zo een mits. gehad waarbij ook de injectors niet werden aangestuurd van uit de ecu. Verder wel alles ok.
Ecu vervangen door gebruikte en auto liep weer. vond toen wel vreemd dat alleen maar het injectorsignaal was wat ontbrak.Kan het bij jullie auto eventueel nog een kabelbreuk zijn of heb je al aan de Ecu zijde gemeten?
gr. michiel
Je zou eens alle voedingsdraden en alle massadraden moeten controleren op de ecu
Daar lijkt het inderdaad op hier is het adres van een bedrijf wat veel in die ECU'S doet.
Hans
Voeding en massa is in orde. We hebben het signaal aleen nog maar aan de injektor gemeten ,niet aan de ecu zijde
Iedereen voorzover bedankt voor het meedenken. Hans ,we willen eigenlijk nog meten of het bdp sensorsignaal bij de ECU binnenkomt. Maar ik heb geen schema. Op welke pin nummers komt het signaal binnen. En is het een hall of een inductie spoel ? Als dat binnen komt is het eigenlijk wel zeker dat de ECU stuk is.
Toni,
Ik weet niet op welk nummer het signaal binnen komt in de ECU,ik werk niet bij de mitsubishi ik help ze als ze met pech staan.
Maar er zal vast wel iemand hier zijn die het wel weet.
Hans
in de onsteking zitten een toerentalsensor en een bdp sensor. dit zijn optische sensoren en geven een bloksignaal af, te meten op pin 21 (bl/y) en pin 22(bl).
J.E
Bedankt Jan we gaan er mee aan de slag !
bloksignaal aanwezig op de aansluitingen. ongeveer 5 volt
dat is okee. Je kunt hem ook even uitlezen met een led-tester.de diagnose stekker zit l.o bij de zekeringen, een witte(?) rechthoekige stekker met enkele pins erin. De pinnen in de hoeken diagonaal(=massa en code pin)met een led-tester verbinden en op kontakt zetten. lang=tientallen, kort=eenheden.
konstant knipperen= geen defekt, geen reaktie=ecu defekt.
J.E
hoi
als het motorstoringslampje op contact NIET brand is de ECU
defect.Probleem ook gehad met een Space wagon 1.8 van 1992.
Andere ECU gemonteerd,probleem opgelost.
Jan dat gaan we dan nog even proberen. Boudewijn bedoel je met storingslampje het lampje op het instrumenten paneel ? Dat brandt n.l. wel op kontakt.
Met de led tester geen reaktie ecu. Ruil ecu bij actronics gehaald en motor loopt weer als een zonnetje.
Ik heb ongeveer zelfde geval alleen bij mij vonkt ie niet en werken de verstuivers ook niet.
Op de ecu pennen gemeten en bdp en odp sensor geven beide geen bloksignaal af, alleen +/- 5 volt.
Storingscode doet het wel maar heeft geen foutcode. Ik denk dat de ontsteking kapot, wie heeft ander idee.
P.S. auto had al de laatste tijd last van slecht aanslaan af en toe. bij controle bougies hadden we 1 bougiekabel die helemaal veroest en nat was, wat een sluiting denk in de ontsteking kan hebben gegeven
Zelf heb ik een galant uit `91 1.8 Glsi kenteken ZK - 26 - SH
ooit probleem gehad met starten, dit was als volgt:
koude start ging niet tot slecht ongeacht warm of koud weer.
als hij eindelijk aansloeg liep ie erg beroerd (600 toeren) na 2 a 3 minuten stationair lopen (want gas geven sloeg hij af) begon hij 800 toeren te draaien.
vervolgens na een stuk gereden te hebben (ongeacht afstand) en hij was op temparatuur, stopte ik bijvoorbeeld bij de winkel.
vervolgens klaar met boodschappen doen en starten??? forget it (dat terwijl hij 5 minuten geleden nog warm was)
eenmaal na 8 keer starten sloeg hij eindelijk aan en opweg naar huis.
thuis komend auto uit gezet.
5 minuten later weer gestart en direct lopen :S
dit gebeurde dus sporadisch, wanneer het de auto uitkwam.
na veel geploeter gevloek en nog veel meer dan dat, bleek het de temparatuurzender te zijn.
artikel nummer (onderdeel van facet) 7.3228 (bij de brezan)
probleem was bij mij verholpen in een kwestie van 2 hele minuten !
hopend hier wat aan te hebben.
afz. Particulier Mulderij
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar