Ik heb onlangs mijn trouw Galant 2.0 GLSI Automaat `93 ingeruild tegen de wat luxere 2.0 GTI V6 Automaat uit 1994. Hoewel de auto perfect rijd valt mij toch op dat de GTI minder hard op trekt en minder fel is tussen de 1000 en de 3000 rpm. Na de 3000 gaat hij echt als een speer maar daarvoor is hij niet vooruit te branden, de vorige Galant trok naar mijn gevoel veel sneller op en reageerde veel feller op het gaspendaal in het betreffende toeren bereik. Weten jullie of hier iets aan te doen is (motormanagment o.i.d) of zit er ergens een probleem?
De auto rijd verder perfect en schakeld zijdenzacht.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan dit veroorzaakt worden door de airco?
foutje
18 jaar
De 2 liter V6 24 klepper is een hoge toerenmotor die inderdaad na de 3000 toeren pas echt wil. Je kunt met chiptuning wel het karakter van de motor wat veranderen zodat hij vooral bij lagere toeren beter trekt. Het koppel wordt in dat bereik een stukje hoger (ongeveer 20 Nm) en het vermogen gaat dan ook met circa 10 pk omhoog.
De airco gebruikt wel wat vermogen (tussen de 5% en 10%), maar dit kun je eenvoudig controleren door de airco uit te zetten en dan te kijken of tie beter trekt.
18 jaar
Met of zonder airco merk ik niet zo heel erg veel verschil.
Beetje jammer dat chiptunen zo duur is. Ander had ik dat inderdaad al gedaan. Zit er aan te denken om een 2.0 V6 FTO MIVEC blok er in te lepelen i.c.m een andere transmissie.
18 jaar
Zou het chiptunen echt veel uitmaken onderin?
Echt veel vermogen krijg je er niet bij zonder dat je ook andere dingen aan gaat passen (luchtfilter, benzinedrukregelaar, nokkenas)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar