close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Galant slaat af

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 4g93

Mijn Galant slaat op willekeurige momenten af, als ik vervolgens aan de stekkers op de verdeler zit lijkt het alsof er in het dashboard een relais overgaat en kan ik weer starten en verder rijden.
Ik heb gehoord dat dezo motoren problemen kunen hebben met de sensors van nokkenas etc maar bij uitlezen worden er geen problemen aangegeven.
Dus als iemand dit probleem bekend voorkomt graag een reactie.
(verdelerkabel,verdeler, bougiekabels, ontsteking zijn nieuw)

Geplaatst door

Thomas P (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

los contact misschien?
wanneer slaat hij af? bij stationair lopen, of ook gewoon tijdens het rijden ?

Joene 0
badge

18 jaar

In beide situaties, de stekkers en draden waar ik het over had zien er verder gezond uit.

Thomas P 0

18 jaar

geeft hij ook een foutcode ? Het lijkt een los contactje tussen je aansluiting op de verdelerkap ( misschien vuiligheid/ vocht ? )

wat ook een berucht probleem is, is de ontsteking. Die valt ook spontaan uit en even later start de auto ook zonder problemen. Maar dat verklaard niet dat je een relais hoort tikken onder je dashboard.

Joene 0
badge

18 jaar

Zowat het hele ontstekingsgebeuren is er nieuw in gekomen, het relais tikt ook als hij uitvalt en als hij het contact weer krijgt hoor je hem weer
Hij geeft totaal geen fouten, bij de 1e uitlezing stonden er wel 2 oude fouten op, die hadden te maken met de kruk- en/of nokkenas sensor.
Nadat deze fouten gewist waren sloeg hij weer af, maar kwamen de foutmeldingen niet terug.

Thomas P 0

18 jaar

dat relais tikt altijd, die zorgt voor de stroomtoevoer van de ECU ( boordcomputer) daar zal het niet aan moeten liggen. Wanneer je dus aan de kabel zit van de verdelerkap, dan tikt het relais en kun je weer starten ?

Raar, dit lijkt me een massaprobleem / kabelbreuk. De stekkeraansluiting; is die in orde ? Haal hem eens los en kijk eens of er vuil oid in zit. Maak hem goed schoon en leer je ECU daarna opnieuw in ( misschien zit hier de oorzaak wel)

Je boordcomputer inleren kan als volgt:
1) haal je -pool van de accu los
2) laat deze ruim een kwartier los
3) maak de -pool weer vast
4) start de auto zonder gebruikers ( dus geen radio, verwarming, airco oid !)
5) laat je auto ongeveer 20 minuten stationair lopen, in het begin zal hij flink beroerd lopen ( dus schommelen in toeren etc.) maar dit trekt bij en je auto gaat weer netjes 800 toeren / 1000 toeren stationair lopen.

Dit kun je wellicht proberen, misschien is het probleem daarmee opgelost.

Succes !

Joene 0
badge

18 jaar

Oke, bedankt tot zover
De stekkers zijn schoon , dus ik ga maar ff met mn ECU spelen dan.

Thomas P 0

18 jaar

nouja, spelen ...leer hem goed in. Anders loopt je auto nog steeds beroerd of beroerder.

Vaak kan ECU opnieuw inleren wonderen doen. Misschien in jouw geval ook wel !
Succes

Joene 0
badge

18 jaar

Oja mischien een domme opmerking maar dr zit nu Vpower in, betekent dat ook dat hij dan altijd van Vpower uitgaat als hij nu leert?

Thomas P 0

18 jaar

Nou, inleren heeft niets te maken met wat voor benzine erin zit.
Hij gaat gewoon de juiste instellingen zoeken voor je injecties enzo, dat heeft niets met de brandstof te maken. Het zal niets uit moeten maken. Vind je nou dat hij echt minder rijdt met andere benzine; dan leer je hem toch gewoon opnieuw in ? Zo gebeurd ( alhoewel ik niet verwacht dat je mindere prestaties krijgt)

Joene 0
badge

18 jaar

Binnenin de verdeler zit oa. de krukashoeksensor , als deze door een of andere reden hapert (slecht contact of gewoon defect), geeft hij zijn signaal niet meer aan de motor-ecu, deze beslist op zijn beurt van het motorstuurrelais (of benzinepomprelais) massa te onderbreken in de sturing van dat relais, zodanig dat de benzinepomp stopt met draaien.
Dit zit er op met als doel als je een ongeval hebt, en er is een benzineleiding opengebroken, dat de benzine niet zou blijven stromen. Voor de veiligheid dus. Het is dat relais dat je hoort klikken als je motor stilvalt. Hoogstwaarschijnlijk zit je met een probleem in de stroomverdeler. Niet zozeer die krukashoeksensor zelf maar de bobijnen (gaan vooral defect door omgevingswarmte, en kunnen dus plots uitvallen) en de power transistor durven mankeren, beiden zitten in de stroomverdeler.

wim12199 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.