Sinds een half jaar heb ik al een paar keer een defecte gloeibougie moeten vervangen, bij zoekwerk naar een mogelijke oorzaak kwam ik tot de ontdekking dat de gloeibougies onder spanning blijven staan totdat de brandstofpomp uit de koudestart positie is. Dit heeft tot gevolg dat de bougies bij koude start (3 tot 5) minuten blijven gloeien. Dit lijkt me geen normale situatie, heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten
Polder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het is normaal dat ze blijven gloeien na koude start
de tijd van het na gloeien kan per merk verschillen
hoe lang dat bij jouw moet zijn weet ik niet precies
misschien dat de dealer het weet
Ik lees inmiddels elders dat ze tijdens het nagloeien aan en uit behoren te schakelen, is dat correct ?, verder zijn er deze keer gloeiers van Nipparts ingegaan type J5715004(11V) , dit zijn niet de originele van mitsubishi, de vraag is hoe gevoelig de installatie is voor originele exemplaren.
16 jaar
je gloeiers horen inderdaad tijdens de warmloopfase, afhankelijk van de motorbelasting nog een paar keer in en uit te schakelen, dit is geheel normaal. Het merk gloeiers maakt niets uit, het type wel, maar als dit type voor jouw auto wordt opgegeven, zal dit wel in orde zijn.
Is het trouwens elke keer dezelfde gloeier die de geest geeft ????? in dit geval zou het een verkeerde/kapotte verstuiver kunnen zijn. Gloeiers kunnen namelijk slecht tegen diesel die er direct tegenaan wordt gespoten.
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar