Het betreft hier een L200 met 60000km die elke 7500km een onderhoudsbeurt gehad heeft bij een officiele dealer. Nu is de motor veel lawaai beginnen maken, en blijkt er teweinig olie op de moter te zitten.
Het oliedruklampje heeft niet gewerkt.
De auto staat nu bij de dealer, maar de schade is nog niet geweten.
Kan de dealer hiervoor verantwoordelijk gesteld worden, indien niet, wat kan er ondernomen worden om de kosten te minderen? Dient het oliedruklampje dan niet om je te waarschuwen?? Dit is toch niet normaal dat er na 7000km te weinig olie aanwezig is. De wagen heeft nooit zware lasten getrokken en heeft bijna nooit "veldwerk" gedaan.
Kortom, welk voorstel kan ik bij de dealer doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je weinig kans maakt met een voorstel.
Ten eerste ben je zelf verantwoordelijk om regelmatig tussen de beurten door zelf de diverse vloeistof peilen te controleren, en algemene staat van de auto, verlichting, banden etc. zoals beschreven in het onderhoudsboekje voor de eigenaar.
Ik peil minstens 1 x per week de olie, controleer koelvloeistof peil, controleer banden en profiel, of alle lampjes het nog doen etc.
De meeste auto's gebruiken wat olie, zeker na een paar jaar.
Succes,
Cor
en dat lampje is geen peilmaar druk
dus als t brand (ben je te laat) heb je geen druk meer in je smeer systeem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar