Mitsubishi Grandis: grandis 2.4 op lpg stotteren,lopen op 3-1/2 cillinder

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Geachte mede Techneuten,Collega's

ik zit met een probleempje....
mijn grandis is ziek! na mijn dagelijkse rit woon werk verkeer begoon de auto ineens op 3-1/2 cillinder te lopen.
op het werk gekeken en m'n bougie's vervangen dit mogt niet baten maar om een heel lang verhaal kort te houden hieronder een overzicht wat ik al heb gedaan

-cillinderkop ge de/monteerd + gerevisseerd ''nieuwe kleppen,zittingen,vlakken''
-nieuwe bougie's
-bobine's gewisseld ''met voorraad auto''

verder ben ik met mijn auto bij een collega dealer mitsubishi geweest met de orginele uitlees apparatuur van hun gaf deze geen afwijkende waarde's aan...
ikzelf ben met de bosch ks500 aan de gang gegaan en kwam erachter dat mijn ''lucht inlaat sensor'' (map) bij een uitgeschakelde motor 99,8kpa en bij ingeschakelde motor zowel deel als vollast blijft hangen op 100,8kpa..... dit is al niet goed... helaas kan ik niet verder meten op weerstanden omdat over deze auto geen info wordt vrijgegeven...

kortom het probleem zit ernog dus het stotterend rijden en vermogensverlies

eenmaal heeft deze een storing gegeven die luid: p0301 cillinder 1 onsteekonderdrukking herkend.

ikzelf blijf nu steken op de kabelboom/ecu maar ik hoop iemand te treffen die mij misschien verder kan helpen

xtra gegevens: grandis 2.4 benzine / lpg g3 prince installatie 180.000kmst

alvast vriendelijke dank
gr Evert Huijbers ''bos&slegers''

aczn

Geplaatst door aczn (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Grandis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

aczn (0) PRO, 12 jaar geleden

ik denk zelf misschien dat het de luchtmassa meter deffect is volgens de dealer is dit met mapsensor ineen
en nu merkte ik ook dat hij op benzine na ongeveer 1minuut lopen er ineens mee stopt, en op lpg blijft ie wel gewoon lopen?!

Hans4040 (295) PRO, 12 jaar geleden

Evert, citeren is niet nodig; gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
Hans

polderman (0), 11 jaar geleden

hebben jullie de klepspeling al gecontroleerd?

hobbyfiel (0), 11 jaar geleden

Hallo evert,
Het probleem zit niet in je aoto ,kabels of software.

Zoals ik dit probleen zie heb je een vialle lpi instalatie .
De gasinjectors zijn ingesleten of vervuild. ik zou deze vervangen dan is je probleem opgelost.
op benzine geen problemen en op gas gaat regelmatig je motormanagment lamp branden en de code is dan P301 p302 p303 p304 in willekeurige volgorde of melding dat meerdere cylinders overslag hadden.is een bekend probleem na veel km's succes.

aczn (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste ''Hobbyfiel''

Beter een late reactie dan geen reactie ;)
Problemen zaten Hem zowel in de stuurcomputer van het lpg systeem als 1 lpg-injector en de catalysator

-catalysator van deze auto zit in het spruitstuk en bestaat uit 2catalysatoren waarvan 1 afgebroken was en letterlijk ''dwars'' was gaan liggen
dit belemmerde de doorstroom behoorlijk.


-lpg computer had inwendig vocht schade waardoor het standaard ecu systeem van de auto werd ontregeld, lpg ontkoppeld van de auto en
daarmee liep deze weer als vanouds...

later een nieuwe lpg-computer aangesloten en 1vervuilde lpg injector vernieuwd en alle problemen waren opgelost....
ook direct een nieuwe lpg filter gemonteerd

tog bedankt voor het meedenken het is idd bekend dat deze ''losse'' lpg injectoren erg gevoelig en kwetsbaar zijn!

mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Grandis of stel zelf een nieuwe vraag.