Ik heb een 1.3 GLi uit 1993, en als ik een bocht naar links neem, dan gaat het handrem lampje branden. Meestal gaat het lampje weer uit zodra ik klaar ben met sturen, maar soms blijft dit lampje nog even aan, tot ik weer een manouvre moet maken.
Als ik een bocht naar rechts neem, dan heb ik er in principe geen last van, tenzij ik de bocht erg snel neem, ook dan gebeurt dit.
Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd erger aan het worden is. Een paar weken geleden, ging het lampje alleen maar aan als ik de bochten te snel nam. Maar nu gebeurt dit dus bij bijna elke bocht naar links.
De handrem zelf werkt nog wel gewoon goed. En de auto remt verder ook niet, als het lampje aangaat terwijl ik in een bocht zit.
Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt? Of weet iemand hier een oplossing voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Remvloeistof niveau is te laag.
Hans
[quote=Hans4037]Remvloeistof niveau is te laag.
Hans[/quote]
er is altijd een reden dat de vloeistof telaag is bv lekkage of toch remvoering remblokken versleten .
gewoon bijvullen is geen goede oplossing voor een leek die niet weet wat hij aan het doen is.
Dit is mijn mening na 35 jaar ervaring. ik zeg altijd als de autu niet start heb je pech maar als hij niet remt of stuurt heb je een groot probleem. groetjes harnak
15 jaar
[quote=harnak][quote=Hans4037]Remvloeistof niveau is te laag.
Hans[/quote]
er is altijd een reden dat de vloeistof telaag is bv lekkage of toch remvoering remblokken versleten .
gewoon bijvullen is geen goede oplossing voor een leek die niet weet wat hij aan het doen is.
Dit is mijn mening na 35 jaar ervaring. ik zeg altijd als de autu niet start heb je pech maar als hij niet remt of stuurt heb je een groot probleem. groetjes harnak[/quote]
Hartelijk bedankt voor jullie antwoord!
Klinkt logisch. Bij mijn vorige auto heb ik gezien dat ik dat niet zelf kan doen, dus moet dit inderdaad maar door een monteur gebeuren. (ik zie mezelf dit niet doen, zeker niet omdat ik geen vacuumpomp heb; volgens mij had je zoiets nodig hierbij)
Het lijkt me dan beter om meteen de hele remvloeistof maar te laten vervangen en de remmen ook weer te controleren en te behandelen. (zeker aangezien ik er nu in een half jaar tijd al ongeveer 30.000km mee heb gereden; zonder problemen trouwens)
En remmen doet hij trouwens nog wel erg goed, maar in geval van je stuur of rem kan je maar beter wel op tijd zijn ja.
15 jaar
Zelf ook gehad met mijn Colt uit 1994. Ik dacht dat ik het probleem in de "handremomgeving" moest zoeken omdat het remstofniveau wel goed was. Uiteindelijk bleken gewoon de remblokjes versleten. Deze heb ik vervangen waarna het probleem over was.
15 jaar
Dank jullie wel. Als ik het zo lees, zal ik de oplossing of in de remvloeistof of in de remblokjes moeten zoeken.
Ik koppel de oplossing nog terug, zodra ik tijd heb gehad om mijn auto te laten nakijken.
15 jaar
Het lampje ging inderdaad branden omdat het vloeistofniveau te laag was. Maar dit kwam omdat de remschijven bijna waren versleten. Deze zijn vervangen en het probleem is opgelost. Hartelijk bedankt voor jullie input!
15 jaar
Bij het vervangen van de remschijven moeten ook de blokken vervangen worden. Hiernaast moet ook de remvloeistof vervangen worden. Deze trekt vocht aan waardoor het kookpunt snel omlaag gaat. Hierdoor kan bij veel remmen "lucht" in het systeem komen waardoor het remsysteem niet werkt.
Ik hoop trouwens niet dat je 2 maanden doorrijd met een rood lampje. Rood lampje betekend stoppen!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar