Mitsubishi : Hapert op benzine, op lpg rijd normaal.

Deze auto heeft een nieuwe kop gekregen, samen met koppakking etc uiteraard.

Het gaat om een 2 liter SOHC 16v 133 pk Space Wagon van 1998.

Auto heeft LPG G3. Daar rijd hij gewoon goed op.

De auto rijd BELABBERD op benzine. Hij stottert en houd mega in op lage toeren. Maar op hoge toeren is er geen vuiltje aan de lucht ? Overigens bedoel ik dus echt bij meer dan 4000 rpm met hoge toeren...

Ik heb ook ontdekt, dat wanneer ik het gaspedaal 2 mm indruk, de toerental varieert van 1000 naar 2000 rpm :s

Dus vreeerrorrrr 2000 rpm, gaslos (terwijl ik het gas niet eens heb gelost) 1000 rpm, vreereooerrr 2000 rpm en dan weer 1000 rpm etc...

Ook als je het gaspedaal iets meer intrapt gebeurt het zelfde, maar dan maakt hij uiteraard meer toeren...

En op soms lijkt het alsof de pedaal paar cm niets doet (niet altijd), uiteraard bij lage toeren, bij hoge toeren heb je dit probleem niet...

Waardoor komt dit ? En het komt echt bij lage toeren voor zeg maar, als ik volgas geef is het gestotter weg. Vanaf lage rpm volgas resulteert in gestotter en daarna gewoon geen probleem...

Het komt dus echt voor bij als je weinig gas geeft...

Wie heeft een idee?

EG

Geplaatst door EG (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Kan 2 oorzaken hebben: oude benzine, maar dat weet je zelf het beste. Anders de injectors, als er niet veel op benzine gereden wordt gaan ze dicht zitten. Je kan ze vervangen of even in een ultrasoon bad leggen, dan rijdt ie weer perfect op benzine. Ultrasoon reinigen is HET antwoord voor deze problemen.

Succes, Sytze

wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden

Lijkt mij meer een inlaatluchtprobleem, het schommelen van het toerental zou kunnen te maken hebben met valse lucht.
Ook zou ik de luchtdebietmeter eens nazien en zie ook eens na of de honingraat (die zorgt voor een rechtlijnige beweging van inlaatlucht) van diezelfde meter nog mooi op zijn plaats zit.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Even lezen wim! Er staat duidelijk dat ie perfect loopt op g3!

Peter8838 (0), 18 jaar geleden

Ik zou de bedrading controleren naar de injectors. Heb bij dit type al eens gezien dat 1 injector niet aangestuurd werd. Je kunt dit controleren door 1 voor 1 de stekkers van de injectors te halen en dan te kijken of er verandering optreedt. Als er niets verandert wordt de betreffende injector niet aangestuurd of is deze kapot.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Idd doen wat sytze zegt.
of injector cleaner in de tank en goede kwaliteit benzine tanken.
V-power of bp-ultimate of euro 98 tanken.
En dan is een poosje op benzine gaan rijden.
daar word tie al vaak een stuk beter van.
Of idd de injectoren laten reinigen of vervangen.

EG (0), 18 jaar geleden

Inlaatlucht lijkt me niet loopt perfect op lpg.

Injectoren reinigen en injector stekkers checken. Zal ik effe zo snel mogelijk laten doen. Verder heb echt lang op benzine gereden (meer dan 100km) en het probleem is niet anders geworden...

Als iemand andere suggesties heeft: graag.

Bedankt voor de antwoorden.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

EG, je mag ze ff in een doosje stoppen en naar me toe sturen, dan gooi ik ze wel ff mee in de ultrasoonreiniger,

Sytze

EG (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor het aanbod, maar ik kan ze niet zomaar eruit halen. De auto is niet van mij namelijk.

Edit: wie weet een Mitsubishi specialist in de buurt van Amsterdam?

Eentje die echt goed werk aflevert en geen absurde bedragen vraagt... (zoals de dealer...)

EG (0), 18 jaar geleden

Probleem is opgelost, het raar doen op benzine dan. Hij rijd weer goed. Me vader heeft wat aangekloot met de gasklep en nu rijd hij weer. Gasklep was aangekloot door garage omdat de auto met moeite door de keuring kwam... Daardoor reed het ding helaas wel beroerd op benzine (blijkbaar). Nu is het weer goed...

Maar nu is het probleem dat hij af en toe stationair raar doet. Af en toe gaat ie zomaar 1200-1300 toeren doen, om erna te zakken. Heel erg soms gaat ie zo langzaam draaien dat ie dreigt af te slaan... Wie weet raad ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Overig of stel zelf een nieuwe vraag.