auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi : trillen van stuur boven 100km per uur

Ik bezit since kort een Space Wagon. Bij de dealer in amsterdam gekocht met nog geen 50.000 km op de teller. In 5 maanden tijd is de auto al 4 keren voor reparatie geweest. De remschijven zijn uitgedraaid en de banden zijn gebanaceerd. Nu beweren zij dat er waarschijnlijk een faltspot in de banden zijn.

Ik wordt hier hellemaal gek van.

Heeft iemand een goed advies voor mij?

alvast bedankt,

Farid

p.s.
behoort de afdekhoes tot de standaard uitrusting?
2.4 GLX Live uitvoering

Geplaatst door

kalloe (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

farid...

gezien het bouwjaar en de kilometers en gezien dat remmen en banden nu eenmaal gebruiks risico's met zich meebrengen is dit toch niet iets om echt gek van te worden?

dit lijkt mij eerder iets met het onderhoud te maken te hebben... 2 0f 4 nieuwe bandjes monteren en jou probleem is waarschijnlijk opgelost.. tenzij je zegt? ik heb er geen geld voor over, en wil de banden proberen te claimen? voor garantie.. maak dan je borst maar nat.....

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Dat valt toch nog wel mee Farid? Je moet niet zo gauw gek worden man! E.e.a. hangt af op welke voorwaarden je de auto hebt gekocht. Wat is er die 4 x gebeurd? En is dat inmiddels opgelost? Banden vallen echter nooit in de garantie. Het hoogst haalbare is dat de dealer en jij beide een deel betalen. Je hebt de auto tenslotte ook niet met nieuwe banden gekocht. Maar dit is een gevoelskwestie, de een doet het wel en de ander niet. En hoeveel km heb je al gereden met de auto? Maar vooral niet gek worden, daar zijn er al genoeg van.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Ik heb de auto gekocht onder Diamond Class Occassion met garantie voor een jaar gekocht.
De auto is van juni 2003 en had maar 41000 km gereden. Inmiddels heb ik er nog 6000 km gereden in 5 maanden tijd.

Is het waarschijnlijk dat al bij 45.000 km de schijven krom trekken?

De banden hebben nog een profiel van 5.5 mm, zonde eigenlijk om ze weg te doen.

De eerst keer zijn de wielen gebalanceerd, de tweede de remschijven uitgedraaid, de derde keer nog een keer geblanceerd en de vierde keer dat er waarschijnlijk flatspot in de banden zitten en het probleem zichzelf oplost.
Ik heb dus echt het gevoel aan een lijntje gehouden te worden.

Ik moet wel bekennen. Ik heb hier voor toyota's gereden die ouder waren dan deze auto, maar in 5 jaren tijd ben in nog geen 5 keer naar de garage geweest en zeker niet voor hetzelfde probleem.


bedankt voor jullie reacties,

Farid

kalloe 0

18 jaar

je kan ook beter een toyota rijden je moet nooit als iets je bevalt op een ander merk over gaan dan ga je het vergelijken.
groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Kan ook zijn dat er ooit keihard tegen de stoep ofzo is geklapt.

Nieuwe banden onder pleuren, GOED laten uitlijnen, GOED laten balanceren en als het nog steeds is er ergens anders onbalans (kromme velg ? )

Onze Space Wagon van 1998 trilde ook als een idioot boven de 100, effe een bezoekje aan profile voor balancering en uitlijning en het beestje rijd beter dan ooit.

EG 0

18 jaar

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug. Het probleem is nog NIET opgelost.
Ik heb de auto ANWB laten keuren en ook zij hebben geconstateerd dat er iets niet goed is.
Ik heb een brief geschreven aan de directie van de dealer. Keurige reactie ontvangen van de filiaal manager.
Na een testrit door hem uitgevoerd, een afspraak gemaakt om het probleem te verhelpen.
De remschijven van voren zijn vernieuwd, de voorbanden vernieuwd en de remblokken vernieuwd.
De auto is uitegelijnd en gebalanceerd.

Het probleem was toch niet opgelost. Ik heb de auto weer er naar toe gebracht. De auto is weer uitegelijnd en gebalanceerd. Ik ben gaan rijden en het probleem was er nog steeds. Ik heb toen naar de filiaal manager gevraagd. Hij was er niet. Ik heb er zaterdag naar toe geweest en heeft hij een ommetje gereden.
Hij constateerde ook dat het niet goed was. Maar wist ook niet wat de oorzaak is van het probleem.

Ik heb voor de volgende week weer een afspraak. Ik hoop dat het nu gemaakt wordt.

Als dat niet gebeurt stap ik waarschijnlijk naar de rechter om de koop te ontbinden en mijn geld terug te krijgen.

Immers drie maal is scheepsrecht, 9 keer is drie maal scheepsrecht.
Dan raakt mijn geduld ook wel eens een keer op.

kalloe 0

18 jaar

Ik geef je een advies:

Dit is zeker niet normaal voor zo een auto. Een Space Wagon, hoort zelfs op zeer hoge snelheden stabiel te zijn en NIET te trillen... Ook bij 200 km/u hoort er niks te trillen.

Ik denk dat je de auto naar een ONAFHANKELIJKE expert moet rijden, liefst een schade expert. Ik vermoed dat jou wagen schade heeft gehad en daarna slecht is gerepareerd (kan zijn dat alleen een richtbank dit kan oplossen, en dat is fokking duur).

Of het kan iets met de vering zijn, misschien versleten rubbers (die dingen op de veren/schokbrekers van je wagen)...

EG 0

18 jaar

Dat vemoeden had ik ook. Daarom heb ik de auto ANWB laten keuren. Zij hebben geen schade geconstateerd.
Volgens de diamant class occassion voorwaarden worden de auto's onafhankelijk gekeurd.
Dit geloof ik dus niet, want je hoeft geen genie te zijn om op te merken dat het trilt.

Ik heb contact opgenomen met iemand die bij een focwa bedrijf werkt. Hij heeft mij geadviseerdt eerst de auto te laten spinnen bij een banden-expert. Ik hoor van hem wat het kost om de chasis op te meten.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Farid

kalloe 0

18 jaar

kijk kaloe.... er wordt vaak bij zo'n onafhankelijke keuring een stukje proefgereden...maar dat zal weinig tot nooit bij snelheden boven de 100 zijn.. er wordt vaak een klein stukje gereden om het schakelen , remmen en sturen te testen.
om nou meteen het chassis te gaan meten is wel wat heel kort door de bocht......een trillende auto hoeft niet meteen een schade auto te zijn.

wat betreft de raad om je wielen eens aan de auto te laten balanceren ga ik in mee...kost de kop niet en wellicht is het probleem dan opgelost.

arie549 0
badge

18 jaar

laat je veerpootlagers eens na kijken deze willen nogweleens uitgelubberd zijn ,werk zelf bij een mitsu garage en heb het al meegemaakt voor die tijd trillen met rijden en met afremmen
en na het vervangen van de veerpootlagers geen problemen meer

dannydeboer 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Overig of stel zelf een nieuwe vraag.